Wpis z mikrobloga

Po Fiacie 127, kolejnym małym autem miejskim o nadwoziu hatchback w gamie Fiata, został Fiat Ritmo, produkowany w latach 1978-1988, po drodze przechodząc dwa liftingi.

Wczesne Ritmo można rozpoznać oczywiście po ogromnych plastikowych zderzakach kryjących w sobie klosze lamp. Owe zderzaki rzekomo wytrzymywały uderzenia do prędkości 6 km/h, więc przydawały się na pewno przy parkowaniu na wąskich włoskich uliczkach. Ciekawym detalem są również okrągłe klamki.

Model na zdjęciu to najpopularniejsza sprzedawana odmiana: 60 CL. Charakteryzowała się: obrotomierzem, radiem, zagłówkami i pasami, lusterkiem bocznym od strony pasażera, dzieloną i składaną tylną kanapą, tylną wycieraczką i podgrzewaną szybą. Silnik 1.1 60 KM.

W kolejnym liftingu zniknęły gigazderzaki robiąc miejsce zwykłemu grillowi z przodu, a w ostatnim lifcie okrągłe klamki zastąpiono prostokątnymi. Ritmo stało się nudne (moim zdaniem) i ustąpiło wreszcie miejsca Fiatowi Tipo.

Ciekawostka: W Wielkiej Brytanii Fiat promował Ritmo (a właściwie Fiata Strada, jak nazywał się na tym rynku) reklamą, w której przedstawiono zautomatyzowany proces spawania karoserii przy dźwiękach opery Cyrulik Sewilski.

#rzetelnafura - ciekawe autka
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #fiat
DerMirker - Po Fiacie 127, kolejnym małym autem miejskim o nadwoziu hatchback w gamie...

źródło: comment_1669196400rWZId9pmN6b6EDK8rZtJp2.jpg

Pobierz
  • 29