Wpis z mikrobloga

@Pysznypasztet Powinien bo silnik jest sprzężony z alternatorem i po uruchomieniu powinien zacząć ładować akumulator tak samo jak w samochodzie. Nie musisz wrzucać biegu aby alternator zaczął działać.
@m3n3lli dobra, ma to sens. Tak czy srak, serwis mnie nie ominie. Co prawda silnik jest z rodziny olejaków, więc zimą potrzebuje dłuższego rozgrzania, ale nieregulowane od 3 lat gaźniki utrudniają rozruch na zimnym.

Dziękuję za pomoc!
@m3n3lli: nie jest to do końca prawda, bo alternator nie ładuje takim samym napięciem w całym zakresie obrotów, a wiele też zależy od stanu samego akumulatora. Jeśli jest już dojechany, to może być problem.
@Pysznypasztet: najlepiej by było, gdybyś zmierzył zwykłym miernikiem napięcie na klemach na biegu jałowym przy stałych obrotach - jeśli będzie 13,6 - 14V to będzie ładować.
Czy alternator naładuje mi akumulator w motocyklu na luzie?


@Pysznypasztet: Musisz sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora na obrotach jałowych. Bzdurą jest to, co pisze @m3n3lli na obrotach jałowych alternator może dawać 12V z groszem i jest to napięcie w zupełności wystarczające do zasilania motocykla, ale nie jest już wystarczające do ładowania akumulatora, także tak, motocykl może pracować w nieskończoność, ale akumulatora może nie doładować.
Musiał byś zerknąć do serwisówki, nie chcę