@Pysznypasztet Powinien bo silnik jest sprzężony z alternatorem i po uruchomieniu powinien zacząć ładować akumulator tak samo jak w samochodzie. Nie musisz wrzucać biegu aby alternator zaczął działać.
Wystarczy. Jakby alternator nie był w stanie ładować akumulatora na normalnych obrotach to po krótkim czasie rozładowałby akumulator do zera poborem prądu na iskrę xD
@m3n3lli dobra, ma to sens. Tak czy srak, serwis mnie nie ominie. Co prawda silnik jest z rodziny olejaków, więc zimą potrzebuje dłuższego rozgrzania, ale nieregulowane od 3 lat gaźniki utrudniają rozruch na zimnym.
@Pysznypasztet: wyciąg akumulator na zimę, zakręć kranik i spokój. Na wiosnę odpal i jedź. Nie czytaj za dużo forów bo tam jeszcze więcej internetowych ekspertów. Wolisz przeczytać instrukcję.
@Donmenello: internetowi eksperci radzą motocykl podwieszać pod sufitem bo się opony odkształcają ( ͡º͜ʖ͡º) A pod pokrowcem tworzą się kałuże wody na baku
@m3n3lli: nie jest to do końca prawda, bo alternator nie ładuje takim samym napięciem w całym zakresie obrotów, a wiele też zależy od stanu samego akumulatora. Jeśli jest już dojechany, to może być problem. @Pysznypasztet: najlepiej by było, gdybyś zmierzył zwykłym miernikiem napięcie na klemach na biegu jałowym przy stałych obrotach - jeśli będzie 13,6 - 14V to będzie ładować.
@Sarveil: od kilkunastu lat wyciągam akumulator i daję w ciepłe miejsce, bak do fulla, łańcuch smaruję olejem i na tym koniec. Zawsze odpala każdy motocykl i nie ma żadnych problemów. Stodoła, stare prześcieradło na wierzch i wystarczy.
Czy alternator naładuje mi akumulator w motocyklu na luzie?
@Pysznypasztet: Musisz sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora na obrotach jałowych. Bzdurą jest to, co pisze @m3n3lli na obrotach jałowych alternator może dawać 12V z groszem i jest to napięcie w zupełności wystarczające do zasilania motocykla, ale nie jest już wystarczające do ładowania akumulatora, także tak, motocykl może pracować w nieskończoność, ale akumulatora może nie doładować. Musiał byś zerknąć do serwisówki, nie chcę
Wystarczy. Jakby alternator nie był w stanie ładować akumulatora na normalnych obrotach to po krótkim czasie rozładowałby akumulator do zera poborem prądu na iskrę xD
Dziękuję za pomoc!
@Pysznypasztet: najlepiej by było, gdybyś zmierzył zwykłym miernikiem napięcie na klemach na biegu jałowym przy stałych obrotach - jeśli będzie 13,6 - 14V to będzie ładować.
@Pysznypasztet: Musisz sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora na obrotach jałowych. Bzdurą jest to, co pisze @m3n3lli na obrotach jałowych alternator może dawać 12V z groszem i jest to napięcie w zupełności wystarczające do zasilania motocykla, ale nie jest już wystarczające do ładowania akumulatora, także tak, motocykl może pracować w nieskończoność, ale akumulatora może nie doładować.
Musiał byś zerknąć do serwisówki, nie chcę