Wpis z mikrobloga

@bylemtam: Hahaha. No to jest właśnie najlepsze we wro. Dojeżdzasz do Wro S8 w godzinę z malutkim haczkiem, a potem ostatnie 15km robisz w drugą godzinę <3 To jest kilkanaście lat zaniedbań przez klikę Dutkiewicz+Sutryk.
Brak dobrej komunikacji miejskiej, brak infrastruktury drogowej na nowowybudowanych osiedlach i zwężenie istniejących arterii buspasami i innymi wynalazkami.
@fiddle: tylko by były tunele dla tramwajów i przebudowa istniejących linii, to trzeba zrobić master plan na 20 lat do przodu, a później go realizować. Może i wrocławski plan tramwajów na Kozanów, Popowice czy Nowy Dwór(?) jakoś jest realizowany, to oczywiście brakuje współpracy z PKP i zarządcą dróg. Wydzielanie torowisk czy buspasów na siłę, to tworzenie korków, a nie działanie docelowe. Zbiorkom we Wrocławiu istnieje, nie jest konkurencyjny dla aut i
Jak chcesz mieć dobrą komunikację miejską bez buspasow?


@instalacja: Buspas lekiem komunikacji we Wrocławiu xD. Zacznijmy od buspasów na Zwycięskiej i Grota. #!$%@? tam, że autobusy na tych ulicach nie jeżdżą, bo nie wyjeżdżają z zajezdni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W tym mieście niestety nie ma miejsca na buspasy, co ostatnio potwierdziło usprawnienie ruchu na Jagodnie po usunięciu buspasa¯\_(ツ)_/¯
Bilet aglomeracyjny moim zdaniem jest ważniejszy niż jeden czy dwa buspasy w mieście


@Darth_Gohan: Czyli będziesz miał bilet z którego nie skorzystasz, bo nie będzie jak jeździć MPK po mieście?
Bo dalej będzie się opłacało mieć auto i być wszędzie szybciej i mieć możliwość jechania tam gdzie się chce? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@symis: Wiesz, że w tym mieście istnieje coś takiego jak tramwaje? Bilet aglomeracyjny sprawiał, że ludzie z miejscowości pod Wrocławiem jednak chętniej wybierali komunikacje zbiorową wiec było mniej aut.

Co z tego, że masz Buspas jak ten Buspas jak na Jagodnie sprawia, że autobus stoi zdecydowanie dłużej bo musi się do niego dostać?

Buspasy też trzeba umieć robić.
@symis: najlepiej niech wszystko będzie na jednorazowe 4,60 i jak ktoś dojedzie to ok jak nie to się przesiądzie

Elementów układanki jest kilka: park+ride, infrastruktura przesiadkowa, częstotliwość, pokrycie, .... bilet aglomeracyjny to wszystko spina a jego wykorzystanie zależy od poziomu zaawansowania systemu. Nasz system, okazuje się, był wystarczający na tyle, że ludzie chcieli z niego korzystać. Tyle

@Positano1: ty się śmiejesz a w szczycie na Zwycięskiej matka z wózkiem przejdzie
Nie ma bo się Sutryk sam ze sobą nie dogadał jak jeszcze siedział w zarządzie KD


@forkbomb: Bo nie było takiej kasy jak każdy z tych podmiotów by chciał, gdyż nie było kasy od mieszkańców z tych biletów. Jakby to był taki złoty graal, to każdy by się chciał wpływami z niego dzielić przecież.
@symis: a zdajesz sobie sprawę, że mpk też na siebie nie zarabia? ale jednak ktoś wykłada kasę na to, żeby autobusy kursowały ( ͡° ʖ̯ ͡°) ciekawe po co to robi..
@forkbomb: ale mieszkaniec płaci podatki i robi to, bo ma komunikację, którą to miasto utrzymuje. Nie ma nic do rzeczy. Bilet aglomeracyjny ma szerszy zakres i nie jest sprawą tylko miasta Wrocław.
@forkbomb: dlatego najpierw trzeba mieć co zaoferować, a potem sprzedawać bilet aglomeracyjny. O tym cały czas mówię ( ͡° ͜ʖ ͡°) A nikt takiego biletu nie chce kupować, skoro nie działa. A nia działa, bo nie ma dróg, rozwiązań itp. Więc koło się zamyka.
że Ty jeździłeś, to nie znaczy że jeździli też inni


@symis: no jasne.
z drugiej strony można naiwnie wierzyć naszemu łaskawie panującemu prezydentowi, że "nie było zapotrzebowania" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@forkbomb: wszystkiego przecież ( ͡° ͜ʖ ͡°) dalej bardziej opłaca się jechać do miasta autem, niż komunikacją miejską/podmiejską.
Bo, niska przepustowość, nie wszędzie da się dojechać, brak planowania miasta pod kątem komunikacji miejskiej, stan torów jak i wykolejenia chociażby. I jest pewnie dużo więcej rzeczy ale nie chce mi się analizować.
Nie mieszkasz we Wrocławiu to nie wiesz, że tu pod kątem komunikacji żyje się coraz gorzej,
czego brakuje


wszystkiego

XD i nie ma niczego

dalej bardziej opłaca się jechać do miasta autem


@symis: to że tobie się bardziej opłaca nie znaczy że innym też

Nie mieszkasz we Wrocławiu to nie wiesz

dopiero 31 lat.

kończę dyskusję bo motasz się z lewej na prawą, nie potrafisz podać żadnych konkretów a na koniec mi zarzucasz, że w ogóle nie mieszkam we Wrocławiu ( ͡° ͜ʖ ͡°
nie potrafisz podać żadnych konkretów a na koniec mi zarzucasz, że w ogóle nie mieszkam we Wrocławiu


@forkbomb: Przecież podałem całe 3 wiersze i nic się nie motam cały czas mam jedno zdanie które napisałem wyżej ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie ma infrastruktury od pieszo-rowerowej, przez drogową, po wodną i kolejową, by taki bilet miał sens. Miasto jest źle planowane pod tym kątem i taki bilet nie
@symis: to spróbuj sobie jeszcze wyobrazić że jest całkiem sporo ludzi którzy z różnych względów nie chcą posiadać samochodu. i postaw się w miejscu takiej osoby obserwującej likwidację biletu aglomeracyjnego a później czytającej to co piszesz.

Nie ma infrastruktury od pieszo-rowerowej [...]

że nie ma chodników i ścieżek rowerowych? no daruj ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie można brać tego akurat argumentu na poważnie

przez drogową

co to
@bylemtam: Temat rozgryzlalem wielokrotnie i niestety dzieje sie tak bo we Wroclawiu nadal najbardziej korzystnym kosztowo oraz czasowo jest samochod. Mieszkalem we Wro na Zakrzowie, Gaju, Tarnogaju, Klecinie, Partynicach i Lesnicy pracujac na Bielanach, Wagonowej i na Rynku i w zadnej konfiguracji nie da sie dojechac do miejsca pracy w sensownych pieniadzach i sensownym czasie. Dodatkowo jezeli wchodzi w gre odstawienie dziecka do przedszkola to samochod jest jedyna sensowna opcja (oprocz
@forkbomb: fajnie by było, jakbyś czytał całe zdania, a nie wyrywał fragmenty i do nich dopisywał swój scenariusz ( ͡º ͜ʖ͡º)
Co z tego, że jest ścieżka w jakimś fragmencie miasta, jak nagle się kończy i trzeba kombinować gdzie jechać dalej?
Co z tego, że masz wydzielone torowiska, jak się popsuje albo wykolei tramwaj na nim?
Co z tego, że są zwężane drogi wszędzie, jak nie
@symis: też czasem lubię ponarzekać ale niestety nadal nie widzę związku kolei aglomeracyjnej w pierwszymi trzema punktami. zgadzam się natomiast - bilet aglomeracyjny miał odciążyć miasto z ruchu. natomiast biletu nie ma a ruch jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)

co do łysego, to

jeszcze niedawno ciezko sie bylondostac z Kleciny na Bielany rowerem nie nadrabiajac 7km

akurat mieszkałem na kletni dobre 20 lat więc zastanawiam się o