Wpis z mikrobloga

Badania które pokazują skutki negatywne lockdown'ów.


Aleksander P. (2021). Ponad 400 badań dotyczących niepowodzenia przymusowych interwencji Covid Brownstone Institute.
https://brownstone.org/articles/more-than-400-studies-on-the-failure-of-compulsory-covid-interventions/
„Wielki materiał dowodowy (porównawcze badania naukowe i wysokiej jakości dowody oraz raporty uznane za istotne dla tej analizy) pokazują, że blokady związane z COVID-19, polityka schronienia w miejscu, maski, zamykanie szkół i nakazy masek Te restrykcyjne polityki okazały się nieskuteczne i niszczycielskie, powodując ogromne szkody, zwłaszcza uboższym i bezbronnym w społeczeństwach. „Prawie wszystkie rządy podjęły przymusowe środki w celu kontrolowania wirusa, ale żaden rząd nie może twierdzić, że odniósł sukces. Badania wskazują, że nakazy masek, blokady i zamykanie szkół nie miały zauważalnego wpływu na trajektorie wirusa”.

Allen, D. (2021). Covid Lockdown Koszt/Korzyści: Krytyczna ocena literatury.
http://www.sfu.ca/~allen/LockdownReport.pdf
Analiza ponad 80 badań Covid-19 ujawnia, że wiele z nich opierało się na założeniach, które były fałszywe i które miały tendencję do przeszacowywania korzyści i niedoceniania kosztów zamknięcia. W rezultacie większość wczesnych badań kosztów i korzyści doprowadziła do wniosków, które zostały później obalane przez dane i które sprawiły, że ich ustalenia dotyczące kosztów i korzyści były błędne. Badania przeprowadzone w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wykazały, że blokady miały w najlepszym razie marginalny wpływ na liczbę zgonów z powodu Covid-19… blokada zostanie uznana za jedną z największych porażek polityki czasu pokoju w historii Kanady.

Altman, M. (2020). Inteligentne myślenie, blokada i Covid-19: Implikacje dla porządku publicznego. Journal of Behavioral Economics for Policy , 4 (wydanie specjalne COVID-19). https://sabeconomics.org/wordpress/wp-content/uploads/JBEP-4-S-4.pdf
„Globalnie blokowanie gospodarki było głównym narzędziem przyjętym do walki z Covid-19. To było i jest prostym rozwiązaniem złożonego problemu, a zatem był stosunkowo łatwym wyborem do podjęcia w obliczu sytuacji kryzysowych, w ramach których podejmowane były decyzje. Twierdzę, że to podejście jest przykładem przyjęcia niewłaściwej, podatnej na błędy i wysoce szkodliwej, a nawet śmiertelnej heurystyki. Przyjęte podejście było również dla wielu podejście binarne: albo zablokować gospodarkę, albo pozostawić ją otwartą przy niewielkim lub brak nałożonych kontroli lub regulacji. To binarne i wąskie podejście reprezentuje zastosowanie niewłaściwego modelu umysłowego lub ram analitycznych generujących poważne błędy w podejmowaniu decyzji. Chociaż blokada jest akceptowanym mechanizmem kontroli lub eliminacji Covid-19, twierdzę, że to podejście jest nie poparte nawet wstępnym przeglądem dowodów w odniesieniu do pożądanego wyniku minimalizacji zgonów.”

Aragona M., Barbato A., Cavani A., Costanzo G., Mirisola C. (2020). Negatywny wpływ zablokowania COVID-19 na dostęp do usług w zakresie zdrowia psychicznego i ich przestrzeganie przez imigrantów i osoby w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej.
https://doi.org/10.1016/j.puhe.2020.06.055
„Związane z blokadą zmniejszenie liczby pacjentów korzystających z usług zdrowia psychicznego utrudnia pomoc wrażliwym populacjom w okresie, w którym oczekuje się, że ich potrzeby w zakresie zdrowia psychicznego wzrosną. ryzyko przerwania leczenia i możliwego nawrotu. Należy opracować proaktywne strategie alternatywne, aby dotrzeć do tych wrażliwych populacji”.

Bagus, P., Peña-Ramos, J., Sanchez-Bayon, A. (2021). COVID-19 i ekonomia polityczna masowej histerii. International Journal of Environmental Research & Public Health , 18. https://doi.org/10.3390/ijerph18041376
„Negatywne informacje, które są powtarzalnie rozpowszechniane w środkach masowego przekazu, mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie publiczne w postaci efektów nocebo i masowej histerii. Twierdzimy, że media masowe i cyfrowe w związku z państwem mogły mieć negatywne konsekwencje podczas kryzysu COVID-19. wynikająca z tego zbiorowa histeria mogła przyczynić się do błędów politycznych rządów niezgodnych z zaleceniami zdrowotnymi.... masowa histeria może się nasilić i wzmocnić, gdy negatywne informacje pochodzą z wiarygodnego źródła, gdy media są upolitycznione, a sieci społecznościowe wszechobecna informacja negatywna. ”

Bendavid, E., Christopher Oh, C., Bhattacharya, J., Ioannidis, J. (2021). Ocena skutków obowiązkowego pobytu w domu i zamknięcia działalności gospodarczej na rozprzestrzenianie się COVID-19. Eur J Clin Invest .
https://doi.org/10.1111/eci.13484
„.. nie ma dowodów na to, że bardziej restrykcyjne interwencje niefarmaceutyczne („blokady”) przyczyniły się znacząco do zakrzywienia krzywej nowych przypadków w Anglii, Francji, Niemczech, Iranie, Włoszech, Holandii, Hiszpanii czy Stanach Zjednoczonych.”

Bjørnskov, C. (2020). Czy blokada zadziałała? Porównanie międzykrajowe ekonomisty.
https://ssrn.com/abstract=3665588
„Blokady w większości krajów zachodnich doprowadziły świat do najpoważniejszej recesji od czasów II wojny światowej i najszybciej rozwijającej się recesji, jaką kiedykolwiek widziano w dojrzałych gospodarkach rynkowych. Porównując tygodniową śmiertelność w 24 krajach europejskich, wyniki tego artykułu sugerują, że Polityka blokowania nie wiązała się z niższą śmiertelnością. Innymi słowy, blokady nie działały zgodnie z przeznaczeniem”.

Branley-Bell, D. i Talbot, C. (2020). Badanie wpływu pandemii COVID-19 i blokady w Wielkiej Brytanii na osoby z doświadczeniem zaburzeń odżywiania. Dziennik zaburzeń odżywiania .
https://doi.org/10.1186/s40337-020-00319-y
„Odkrycia sugerują, że pandemia ma głęboki, negatywny wpływ na osoby z doświadczeniem zaburzeń odżywiania”.

Cao, S. Gan, Y. Wang, C., Bachmann, M., Wei, S., Gong, J., Huang, Y., Wang, T., Li, L., Lu, K., Jiang, H., Gong, Y., Xu, H., Shen, X., Tian, Q., Lv, C., Song, F., Yin, X., Lu, Z. (2020). Po zablokowaniu badania przesiewowe kwasu nukleinowego SARS-CoV-2 u prawie dziesięciu milionów mieszkańców Wuhan w Chinach.
https://doi.org/10.1038/s41467-020-19802-w
„Wszyscy mieszkańcy miasta w wieku sześciu lat lub starszych kwalifikowali się i 9 899 828 (92,9%) uczestniczyło… Nie było pozytywnych testów wśród 1174 bliskich kontaktów bezobjawowych przypadków”.

Carr, A., Smith, J., Camaradou, J., Prieto-Alhambra, D. (2021). Rosnące zaległości w planowanych operacjach z powodu Covid-19: Miliony ludzi czekają teraz i martwią się. BMJ .
https://doi.org/10.1136/bmj.n339
„… modelowanie sugeruje, że około 28 milionów operacji zostało anulowanych lub przełożonych na całym świecie… Dodatkowe zasoby i większa wydajność nie wystarczą. Konieczne będą również gruntowne zmiany w sposobie naszej pracy, wraz z reformą.”

Chaudhrya, R., Dranitsaris, G., Mubashirc, T., Bartoszkoa, J., Riazia, S. (2020). Analiza na poziomie kraju mierząca wpływ działań rządowych, gotowości kraju i czynników społeczno-ekonomicznych na śmiertelność związaną z COVID-19 i powiązane wyniki zdrowotne. EClinicalMedicine , 25, 1-8.
https://doi.org/10.1016/j.eclinm.2020.100464
„... pełne blokady i szeroko rozpowszechnione testy nie były związane ze śmiertelnością COVID-19”.

Chin, V., Ioannidis, J., Tanner, M., Cripps, S. (2020). Wpływ interwencji niefarmaceutycznych na COVID-19: opowieść o trzech modelach.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.07.22.20160341v3
„Wnioski dotyczące skutków NPI [interwencje niefarmaceutyczne] nie są solidne i bardzo wrażliwe na specyfikację modelu. Twierdzone korzyści z blokady wydają się rażąco przesadzone”.

Cotton, C., Crowley, B., Kashi, B., Lloyd-Ellis, H., Tremblay, F. (2020). Ilościowe określenie wpływu gospodarczego reakcji politycznych na COVID-19 na prowincje Kanady w (prawie) czasie rzeczywistym. https://www.econ.queensu.ca/sites/econ.queensu.ca/files/wpaper/qed_wp_1441.pdf
Naukowcy z Queen's University szacują, że blokady COVID kosztowały gospodarkę kanadyjską od 8 do 14 procent PKB. PKB Kanady w 2019 roku wyniosło 2,2 biliona dolarów, co stanowi negatywny wpływ od 176 do 308 miliardów dolarów.

De Larochelambert Q., Marc A., Antero J., Le Bourg E., Toussaint JF. (2020). Śmiertelność Covid-19: kwestia podatności narodów w obliczu ograniczonych marginesów adaptacji. Granice zdrowia publicznego .
https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.604339
„…wyższe wskaźniki śmiertelności związanej z Covid-19 występują głównie w krajach, w których średnia długość życia jest wyższa i które wykazują niedawne spowolnienie tego postępu. Większość z tych rozwiniętych i starzejących się społeczeństw znajduje się na równoleżniku ponad równoleżnikiem 25°. Mają również wyższy poziom PKB i chorób przewlekłych (np. CVD i nowotwory) związanych z głównymi metabolicznymi czynnikami ryzyka (np. nieaktywny tryb życia, siedzący tryb życia i otyłość). Wysokie temperatury i poziomy promieniowania UV są związane z niską śmiertelnością, tak że kraje północne i zachodnie płacą najcięższe żniwo Covid-19”.

Forbes, H. i in. (2020). Związek między życiem z dziećmi a wynikami COVID-19: badanie kohortowe OpenSAFELY obejmujące 12 milionów dorosłych w Anglii https://doi.org/10.1101/2020.11.01.20222315
„W przypadku dorosłych mieszkających z dziećmi nie ma dowodów na zwiększone ryzyko poważnych skutków COVID-19… Obawa, że dzieci działają jako ważne źródło rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2, doprowadziły do zamknięcia szkół w wielu krajach podczas pandemia… ogólnie nasze odkrycia sugerują, że na poziomie populacji przeniesienie z dzieci w wieku szkolnym nie powoduje zwiększonego ryzyka poważnych następstw wśród dorosłych, z którymi żyją”.

Gibson, J. (2020). Rządowe blokady nie zmniejszają liczby zgonów spowodowanych przez Covid-19: implikacje dla oceny rygorystycznej reakcji Nowej Zelandii. Nowozelandzkie dokumenty gospodarcze . https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00779954.2020.1844786
„Reakcja polityki Nowej Zelandii na koronawirusa była najbardziej rygorystyczna na świecie podczas blokady poziomu 4. Do 10 miliardów dolarów produkcji (3,3% PKB) zostało straconych, przechodząc na poziom 4, zamiast pozostać na poziomie 2. blokada, aby była optymalna, wymaga dużych korzyści zdrowotnych, aby zrekompensować tę utratę wyników. Prognozowane zgony z modeli epidemiologicznych nie są uzasadnione ze względu na słabą identyfikację. Zamiast tego używam danych empirycznych, opartych na zmienności między hrabstwami Stanów Zjednoczonych, z których ponad jedna piąta po prostu miał dystans społeczny, a nie zablokowanie. Polityczne czynniki zablokowania zapewniają identyfikację. Ograniczenia nie zmniejszają liczby zgonów spowodowanych przez Covid-19. Ten wzór jest widoczny w każdym dniu, w którym podejmowano kluczowe decyzje o zablokowaniu w Nowej Zelandii. Pozorna nieskuteczność zablokowania sugeruje, że Nowa Zelandia poniósł duże koszty ekonomiczne, a niewiele korzyści w postaci uratowanych istnień”.

Herby, J., Jonung, L., Hanke, S. (2022). Przegląd literatury i metaanaliza wpływu blokad na śmiertelność Covid-19. Studia z ekonomii stosowanej.
https://sites.krieger.jhu.edu/iae/files/2022/01/A-Literature-Review-and-Meta-Analysis-of-the-Effects-of-Lockdowns-on-COVID-19-Mortality.pdf
Blokady definiuje się jako nałożenie co najmniej jednej obowiązkowej, niefarmaceutycznej interwencji (NPI). NPI to wszelkie mandaty rządowe, które bezpośrednio ograniczają możliwości ludzi, takie jak polityka ograniczająca ruch wewnętrzny, zamykanie szkół i firm oraz zakaz podróży międzynarodowych. W badaniu tym zastosowano systematyczną procedurę wyszukiwania i przesiewową, w której zidentyfikowano 18 590 badań, które potencjalnie mogłyby dotyczyć stawianych przekonań… badania podzielono na trzy grupy: badania wskaźnika restrykcyjności blokady, badania nad schronieniem na miejscu (SIPO) i szczegółowe Badania NPI. Analiza każdej z tych trzech grup potwierdza wniosek, że blokady miały niewielki lub żaden wpływ na śmiertelność COVID-19. Dokładniej, badania indeksów rygorystycznych wykazały, że blokady w Europie i Stanach Zjednoczonych zmniejszyły śmiertelność COVID-19 średnio o 0,2%. SIPO były również nieskuteczne, zmniejszając śmiertelność COVID-19 średnio o 2,9%. Specyficzne badania NPI również nie znajdują żadnych szeroko zakrojonych dowodów na zauważalny wpływ na śmiertelność COVID-19.
Chociaż z tej metaanalizy wynika, że blokady miały niewielki lub żaden wpływ na zdrowie publiczne, nałożyły ogromne koszty gospodarcze i społeczne tam, gdzie zostały przyjęte. W konsekwencji polityka blokowania jest nieuzasadniona i powinna zostać odrzucona jako instrument polityki pandemicznej.


Homburg, S., Kuhbandner, C. (2020). Komentarz do Flaxmana i in.: Iluzoryczne skutki interwencji niefarmaceutycznych na COVID-19 w Europie. https://advance.sagepub.com/articles/preprint/Comment_on_Flaxman_et_al_2020_The_illusory_effects_of_non-pharmaceutical_interventions_on_COVID-19_in_Europe/12479987/1
„W niedawnym artykule Flaxman i in. [2020, Nature, https://doi.org/10.1038/s41586-020-2405-7 ] twierdzą, że interwencje niefarmaceutyczne narzucone przez 11 krajów europejskich uratowały miliony istnień ludzkich. Pokazują, że ich metody obejmują rozumowanie okrężne. Rzekome efekty są czystymi artefaktami, które są sprzeczne z danymi. Co więcej, pokazujemy, że blokada Wielkiej Brytanii była zarówno zbyteczna, jak i nieskuteczna.

Ioannidis, J. (2020). Wskaźnik śmiertelności zakażeń COVID-19 wywnioskowany z danych seroprewalencji. Światowy Organ Zdrowia Byka.
https://www.who.int/bulletin/volumes/99/1/20-265892.pdf
[W danych z 61 badań] „szacunki seroprewalencji wahały się od 0,02% do 53,40%. Wskaźniki śmiertelności z powodu infekcji wahały się od 0,00% do 1,63%, wartości skorygowane od 0,00% do 1,54%. W 51 lokalizacjach mediana śmiertelności z powodu infekcji COVID-19 wyniósł 0,27% (skorygowany 0,23%): wskaźnik ten wyniósł 0,09% w lokalizacjach, w których wskaźniki śmiertelności populacji związanej z COVID-19 są mniejsze niż średnia światowa (< 118 zgonów/milion), 0,20% w lokalizacjach, w których występuje 118–500 zgonów związanych z COVID-19/milion osób i 0,57% w lokalizacjach z > 500 zgonów COVID-19 na milion osób. U osób w wieku poniżej 70 lat wskaźniki śmiertelności z powodu infekcji wahały się od 0,00% do 0,31% z surową i skorygowaną medianą wynoszącą 0,05%. 19 może się znacznie różnić w różnych lokalizacjach, co może odzwierciedlać różnice w strukturze wiekowej populacji i kombinacji przypadków zakażonych i zmarłych pacjentów oraz innych czynników. Wnioskowane wskaźniki śmiertelności z powodu infekcji były zwykle znacznie niższe niż szacunki dokonane wcześniej podczas pandemii”

Ioannidis, J. Cripps, S., Tanner, M. (2020). Prognozowanie dla COVID-19 nie powiodło się. Międzynarodowy Dziennik Prognozowania.
https://doi.org/10.1016/j.ijforecast.2020.08.004
„Prognozowanie epidemii [tj. modelowanie] ma wątpliwe osiągnięcia, a jego niepowodzenia stały się bardziej widoczne w przypadku COVID-19. Słabe dane wejściowe, błędne założenia modelowania, wysoka wrażliwość szacunków, brak włączenia cech epidemiologicznych, słabe dowody na skutki dostępnych interwencji, brak przejrzystości, błędy, brak determinacji, uwzględnienie tylko jednego lub kilku wymiarów problemu, brak wiedzy w kluczowych dyscyplinach, myślenie grupowe i efekty modowe oraz selektywne raportowanie to tylko niektóre z przyczyn te niepowodzenia”.

Joffe, A. i Redman, D. (2021). Pandemia SARS-CoV-2 w krajach o wysokich dochodach, takich jak Kanada: lepsza droga naprzód bez blokad. Wersja 2. Opublikowano. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpubh.2021.715904/full
Pandemia SARS-CoV-2 spowodowała tragiczną zachorowalność i śmiertelność. Próbując zmniejszyć tę zachorowalność i śmiertelność, większość krajów wprowadziła blokady obejmujące całą populację. Tutaj pokazujemy, że blokady były oparte na kilku błędnych założeniach, w tym „nikt nie jest chroniony, dopóki wszyscy nie są chronieni”, „blokady są bardzo skuteczne w zmniejszaniu transmisji”, „blokady mają korzystny bilans kosztów i korzyści” i „blokady są jedyna skuteczna opcja”. Koncentrując się na tym ostatnim, omawiamy, że zasady zarządzania kryzysowego zapewniają lepszy sposób postępowania w sytuacji zagrożenia publicznego pandemii. W szczególności istnieją trzy priorytety, w tym następujące: po pierwsze ochrona osób najbardziej zagrożonych poprzez oddzielenie ich od zagrożenia (łagodzenie); po drugie, zapewnienie gotowości infrastruktury krytycznej dla osób chorujących (przygotowanie i reagowanie); i po trzecie, zmień reakcję ze strachu na pewność siebie (regeneracja). Twierdzimy, że w oparciu o zasady zarządzania kryzysowego, zależne od wieku ryzyko SARS-CoV-2, minimalną (w najlepszym razie) skuteczność blokad i straszne kompromisy między kosztami a korzyściami blokad, musimy zresetować pandemię odpowiedź. Możemy zarządzać ryzykiem i ratować więcej istnień ludzkich zarówno z powodu COVID-19, jak i blokad, osiągając w ten sposób znacznie lepsze wyniki zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej.

Joffe, A. (2021). COVID-19: Przemyślenie grupowego myślenia o blokadzie. Granice zdrowia publicznego .
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpubh.2021.625778/abstract
„Uszkodzenia uboczne i analiza kosztów i korzyści wykazały, że blokady są o wiele bardziej szkodliwe niż reakcja dostosowana do ryzyka dla danej populacji. „Zdrowie publiczne to nauka i działanie promujące zdrowie, zapobiegające chorobom i przedłużające życie… zapewniające, że Kanadyjczycy mogą żyć zdrowo i szczęśliwiej”.

Karath, K. (2020). Covid-19: W jaki sposób Białoruś ma jeden z najniższych wskaźników śmiertelności w Europie?
http://dx.doi.org/10.1136/bmj.m3543
„… z prezydentem, który zaprzeczył COVID-19, jak Białoruś skończyła z jednym z najniższych wskaźników śmiertelności na kontynencie? Duża pojemność szpitali na Białorusi pozwoliła temu krajowi na wczesne izolowanie ludzi… Białoruś również przewyższała większość Europy jeśli chodzi o masowe testy w ciągu pierwszych czterech miesięcy pandemii… Obywatele wcześnie zaczęli praktykować samoizolację… Innym czynnikiem jest to, że Białoruś ma bardzo niewiele domów opieki, a większość starszych obywateli mieszka osobno. osłaniaj jego najbardziej wrażliwą."

Lundberg, J., Zeberg, H. (2020). Wzdłużna zmienność śmiertelności przewiduje zgony związane z Covid-19.
https://doi.org/10.1101/2020.12.25.20248853
„…na stopień interakcji społecznych wpływa polityka rządowa, od łagodniejszych przepisów po blokady. Skuteczność tych środków w zapobieganiu rozprzestrzenianiu się infekcji i ostatecznie śmierci jest obecnie przedmiotem wielkiej debaty. Do tej pory wydaje się jasne, że wiele kraje, które zastosowały bardzo rygorystyczne środki, doświadczyły bardzo wysokich wskaźników infekcji i liczby zgonów podczas obecnej pandemii.... warto zauważyć, że wszelkie czynniki, które spowodowały wzrost wskaźników śmiertelności w 2020 r., były obecne już w latach 2015-2019, tj. w okresie, gdy nie podjęto żadnych działań w żadnym kraju. Dlatego nasze dane sugerują, że w niektórych krajach istnieje wewnętrzna podatność na nadmierną śmiertelność związaną z wirusowymi chorobami układu oddechowego, w tym z Covid 19. Sugerujemy, że wiedza o takiej podatności może być cenna w przygotowaniu opieki zdrowotnej systemy i kierowanie na czas pomocy do określonego regionu, gdy pandemia uderza w kontynent”.

Melnick, E., Ioannidis, J. (2020) Czy rządy powinny kontynuować blokadę, aby spowolnić rozprzestrzenianie się Covid-19? BMJ .
https://doi.org/10.1136/bmj.m1924
„Zakażeni ludzie przewyższają liczebnie tych potwierdzonych w testach reakcji łańcuchowej polimerazy, od pięciokrotnej (Gangelt, Niemcy) do ponad 500-krotnej (Kobe, Japonia). Blokady były desperackim, możliwym do obrony wyborem, gdy niewiele wiedzieliśmy o Covid-19.
  • 5