Wpis z mikrobloga

  • 30
@Benzen na start zatrzymanie anomalii - zwykle to jedna konkretna usługa w wyniku błędu nawaliła ( choćby nieskończona pętla w funkcji / lambdzie). W drugiej kolejności zatrzymanie usług takich jak apki webowe i tworzenie nowych obiektów. To nie jest trudne, na Azure coś takiego jest jak masz free tier czy inna subskrypcje z creditsami - jak przekroczysz creditsy to Ci stopuje wszystko do czasu odnowienia lub ręcznego wznowienia. To że nie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 71
@Benzen: Zatrzymać usługi po 100% przekroczeniu budżetu? Jak najbardziej. Dane zostawić, dostęp przywrócić po opłaceniu.
  • Odpowiedz
@Benzen: Zatrzymać usługi po 100% przekroczeniu budżetu? Jak najbardziej. Dane zostawić, dostęp przywrócić po opłaceniu.


@aloucie: Tylko, że przechowywanie danych to też usługa za która się płaci i raczej providerowi nie opłaca się trzymać danych przez dłuższy czas póki klientowi przypomni się że potrzebuje jednak dostępu
  • Odpowiedz
  • 30
@Benzen no to dzieje się to samo co w przypadku braku płatności. Zawieszenie usług, po miesiącu / dwóch / trzech usunięcie danych
  • Odpowiedz
  • 0
@r3pr3z3nt a co stoi na przeszkodzie żeby zrobić to teraz? Po prostu przestań płacić za usługę i też sobie mozesz trzymać za darmo dopóki jej nie usuną a nie usuwają od razu przecież po braku płatności. Tu chodzi o zwykle zabezpieczenie się przed katastrofalnymi błędami które raz na jakiś czas się zdarzają i nie jest to dla nikogo komfortowa sytuacja
  • Odpowiedz
@Koliat: Jesli sam ustalasz budzet to mozesz w ten sposob zatrzymywac usluge kiedy chcesz. Przy braku platnosci dzieje sie to raz na miesiac w okreslonym terminie. Niby niuans, ale takie niuanse sie wykorzystuje i doi ile wlezie w krajach takich jak np. Indie.
  • Odpowiedz
@r3pr3z3nt: Na abuse są odpowiednie mechanizmy. Można choćby i dać minimalną wartość na $1k miesięcznie, to dla zwykłego kowalskiego już sporo kasy ale zawsze jakieś zabezpieczenie monetarne przed obciążeniami będacymi wynikiem błędów. Lepiej jak Kowlaski ma zapłacić max $1k niż miałoby mu bić do dziesiątek czy setek tysięcy bo mu funkcja uciekła
  • Odpowiedz
Aż mi się przypomniało jak w skutek błędu w Pipeline nabilem 8k USD za dynamodb xD poszedłem na urlop i nikt nie zauważył że są jako provisioned a nie on demand xD
  • Odpowiedz
@Benzen: przechowywanie danych w cold archive storage np S3 jest rzedy wielkości tańsze niż w ephemeral storage (np. EBS). Poza tym placi się za CPU, pamięć i przesył danych.
  • Odpowiedz
@Koliat: jak nie zapłaciłeś za usługę to po usunięciu danych mogą nadal dochodzić odszkodowania wraz ze zwrotem kosztów przechowywania danych. Jak nie będziesz chciał polubownie to pójdą do sądu.
  • Odpowiedz