Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@WojtekN47: wady konstrukcyjne:
Przeciekająca pompa wody instalowana na 1 montaz
Wadliwe łożyska kół przednich (poprawione mają numer katalogowy rozpoczynajacu się na 8s.. )
Zbiorniczek wyrównawczy z woreczkiem milikat, który trzeba usunąć zanim ten woreczek się rozwarstwi, narobi szkód i zapcha nagrzewnice
Pękający dekor wokół szyberdachu
Wyjacy dyfer (egzemplarze z poczatku produkcji, problematyczny dyfer jest oznaczony chyba
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@WojtekN47: koszty utrzymania to częste lanie oleju wysokiej klasy do silnika, dodatkowo
co 30k olej w skrzyni z autoadaptacja
Co 30k olej w haldexie z czyszczeniem sitka
Olej w przekładni kątowej, tylnym moście (nie ma interwału, ale skoro taki olej można kupić bez problemu OEM to warto zajrzeć)

Rozrząd jest łańcuchu, ale warto co kilkadziesiąt kkm skontrolować jego stan. Jest otwór rewizyjny
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
To są takie typowe usterki modelu. Ja nie miałem problemu ani z mata, ani wyjącym dyfrem, ani z wybierakiem skrzyni jednak takie usterki zgłaszają użytkownicy.

Silnik nie powinien brać oleju.
Z zalet szybki układ kierowniczy, ale nie przesadnie angażujący, seryjne zawieszenie sportowe sprężyste nawet na oem 19 felgach da się jeździć komfortowo. Silnik w połączeniu z taka masą dobrze napędza to auto. Trakcja jest zawsze.
Dzięki płycie mqb duża i dobra dostępność
  • Odpowiedz
  • 0
@adrjenq: Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Nasunęło mi się kilka dodatkowych pytań. 1- czy woreczek z tymi kuleczkami można kupić i wymienić? Można ten woreczek po prostu wyjąć, a płyn wymienić aby zachować dobre właściwości? 2- wiesz może co konkretnie różni się w sedanie i hatchbacku oprócz oczywistych elementów tj tył pojazdu? Przody są te same? 3- Czy egzemplarze po lifcie też mają problemy z matą zajętości? Nie mialem nigdy styczności
  • Odpowiedz
@WojtekN47: z woreczkiem sprawa jest prosta-należy go usunąć. W zależności od typu zbiorniczka wyrównawczego (oba problematyczne mają napis mit silikat - po tym je poznasz) z pierwszego da radę usunąć woreczek szczypcami, a w drugim jest zabudowany za plastikiem. Ja musiałem wymienić zbiorniczek wyrównawczy - koszt 88zł z ASO i przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy na nowszy typ stosowany przez VAG o oznaczeniu G13. VAG już odszedł od rozwiązania ze
  • Odpowiedz