Wpis z mikrobloga

Co by nie mówić ale jednak po tylu latach matizy, lanosy nadal na polskich drogach, a wtedy te azjatyckie firmy miały fatalną opinię. Kilka projektów potem poprzejmował Chevrolet. O Żeraniu u nas też, było dużo no ale jednak to oni na poważnie zdecydowali się zainwestować. Chociaż na parę lat. Moim zdaniem lepszy rydz niż nic. #gospodarka #motoryzacja #inwesyjce #korea #zeran #warszawa
Pobierz Poludnik20 - Co by nie mówić ale jednak po tylu latach matizy, lanosy nadal na polski...
źródło: comment_1667213477KnZ9rU8vCzrdwiB2v0f2xe.jpg
  • 6
@Poludnik20: „W lutym 1995 roku została utworzona jednoosobowa spółka Skarbu Państwa – FSO Motor, do której wniesiono zlikwidowany majątek Przedsiębiorstwa Państwowego, a niespełna miesiąc później przystąpił do niej udziałowiec zagraniczny. W marcu zmieniono nazwę firmy na Daewoo-FSO Motor Sp. z o.o., a w październiku 1999 roku spółka została przekształcona w akcyjną”. Stąd.
@Poludnik20: Chevrolet nie miał co przejmować, ot po prostu przemetkowali i poliiftowali istniejące modele - Aveo było Lanosem, Lacetti to była stara Nubira a Spark czy tam Kalos to był Matiz po lifcie. A z konstrukcją Daewoo to bym polemizował, bo Lanos to była Nexia czyli stary Kadett, a Matiz to było Tico, czyli licencyjne Suzuki Alto