Wpis z mikrobloga

Mirki, dałoby się jakoś przesunąć tą linię podziału za pomocą skryptu? Potrzebuję ją często przesunąć do końca i znów wrócić do połowy, przełaczanie całego workspace'u nie ma sensu bo model jest wtedy inaczej obrócony i cieniowany. A maksymalizacja viewportu z kolei chowa boczny panel z outlinerem
W skrótach klawiszowych są jakieś komendy do tego ale działają tylko jak kursor jest w Active Zone
#blender
jacku - Mirki, dałoby się jakoś przesunąć tą linię podziału za pomocą skryptu? Potrze...

źródło: comment_1667045506HvgF09yYG4b1hEF2z64izt.gif

Pobierz
  • 9
@jacku: Takiego rozwiązania nie znam, ale jeżeli potrzebujesz odsłonić te kulki od shadingu, to możesz po prostu przesuwać cała tą belkę z wciśniętym scrollem. Sam shading można też zmieniać z palucha z+2/4/6/8
@jacku: Możesz zdublować Layout na karcie, nazwy Viewportu przesunąć linię podziału jak potrzebujesz i na obu dajesz: n/camera to view i masz zsynchronizowane Viewporty. Dalej dopasowujesz kadr kamery do szerokości Viewportu wciskając Home. Wtedy przechodzisz między nimi ctrl + PgUp/PgDn. W panelu opcji kamery/Viewport Display: odhaczasz Passepartout(winietę wokół kamery). Na drugiej karcie możesz np. wyłączyć Overlays Viewportu i odznaczyć kamerę w Outlinerze by znikło obramowanie kamery jeśli przeszkadza. Zawsze to jakieś
@Trewor: to jest problematyczne bo np. pracuje nad okiem, mam zbliżenie, włączone normale, siatkę, cavity itp. potem przerzucam się na drugi viewport i mam podglad bez normali, inna siatka, inny snapping, wszystko inne.
Rozważam jeszcze skrypt który mi znajdzie tą kreskę po pikselach 16x16 i sam kliknie myszką i przesunie, trwa to z pół sekundy i lubi glitchować ale jak twórcy nie pomyśleli to takie coś może tymczasowo wystarczy

W sumie
@jacku: Są jeszcze podobne pluginy, ale przy tym ciężko stwierdzić czy działa. ; )
Ale możesz dokładnie przesuwać linię, że najpierw ustawisz ją z przyciąganiem + ctrl, wtedy wiesz, że skoczy ponownie o określoną ilość pikseli.