Wpis z mikrobloga

Ma ktoś pomysł czemu samochód po wymianie wypalonego zaworu bierze olej? (zostały wymienione wszystkie zawory + uszczelniacze zaworowe) Na silniku nie ma wycieków, ewidentnie czuć i widać, że olej jest spalany. Kompresja na wszystkich cylindrach idealnie po 14 bar, odma olejowa nowa. Przed usterką od wymiany do wymiany było tyle samo oleju, lub różnica w ubytku nie była widoczna gołym okiem.

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody
  • 23
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Victoremque: jak puszcza chmurę po dłuższym postoju to któryś uszczelniacz zaworowy mógłby być źle obsadzony, a jak wali olejem cały czas to pewnie pierścienie tłokowe. Nie umiem wytłumaczyć tego fenomenu, ale miałem osobiście 2 takie przypadki, że silnik zaczął brać olej po naprawie głowicy i w obu przypadkach wymiana pierścieni pomogła.
@Victoremque w sumie jak czytam na różnych forach internetowych to bardzo często mówią, że po wymianie samych uszczelniaczy zaworowych, robi się problem z dołem i najlepiej robić kompleksowo. Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ale ludzie często mają problem.
Edit Teraz zauważyłem że @xargo1 napisał to samo xD
@Jelen_Szlachetny ale cisnienie trzyma przecież zawór w gnieździe a nie uszczelniacz zaworowy. Ja bardziej bym szedł w kierunku że przepalony olej z góry uszczelnia komore spalania i paradoksalnie powoduje spadek spalanego oleju przez pierścienie. Tak samo jest jak wymienisz same pierścienie tłokowe bez honowania i sprawdzenia owalu cylindra. Może być tak że nowe pierścienie będą puszczać więcej oleju niż stare
@Szkodnik1 Zawór odmy wymieniłem na nowy tak jak pisałem w pierwszym wpisie. Jest jakiś dobry sposób na sprawdzenie drożności odmy? Uruchamiałem silnik z podpiętym przewodem odmy i dymiło z tłumika (nie wiem czy powinno przestać dymić)
@Victoremque: Czasami jak dłużej stoi, to potrafią się zapiec. W twoim przypadku wolałbym olej i zobaczył czy kawałki pierścieni są w oleju. Jak jest magnes na śrubie to powiem je złapać. Pierścienie od oleju są bardziej delikatne, niż te od sprężania. Poszukaj w netcie info o tescie pierścieni bez rozbierania silnika.