Wpis z mikrobloga

Siema, jestem nowy więc proszę mnie nie hejtować.
Czytam co tutaj piszecie i regularnie zaglądam, ale jestem nowy w granie na giełdzie.
Nie da się pisać bez konta więc założyłem.
Piszę bo mam pytanie, mianowicie wczoraj szortowałem @WIG20 i do 17:00 szło w duł czyli dobrze i sesja się skończyła(to ogarnołem dopiero po 30 minutach, myślałem że po prostu kurs się nie zmienia).
No i dobra ogarnołem że to tak działa że się sesja różnie zamyka i otwiera, otwarcie było dziś o 8:45.
Moje pytanie jest takie dlaczego jak się ledwo sesja @WIG20 otworzyła to nawet nie zdążyłem sprzedac tego swojego szorta i od razu cena poleciała w górę i miałem mniejszy zysk.
To kwestia jakiegoś laga u mnie czy po prostu to tak działa?
Dziękuje za odpowiedzi i proszę nie hejtować, jestem nowy na rynku
#gielda
  • 19
@Wilk_z_Wykopu: Luka cenowa to obszar na wykresie, w którym nie zawarto żadnej transakcji. Luki na wykresie dziennym powstają, gdy otwarcie sesji wypada powyżej bądź poniżej obszaru zmienności z dnia poprzedniego i sytuacja taka utrzymuje się do końca notowań. Przyczyną mogą być ważne informacje, które natychmiast przekładają się na rynkową wycenę akcji, gwałtowne wybicia z formacji technicznych bądź silne i dynamiczne trendy.

wystarczyło w google wpisać luka
@Wilk_z_Wykopu: poczytaj o otwarciu i zamknięciu sesji, jak jest ustalana cena. Kontrakty otwierają się o 8:45, rynek akcyjny o 9. O 16:50 akcje przestają być tradowane i mamy 10 minutowe czas na tworzenie drabinki sprzedaży i kupna o 17 na podstawie tej drabinki mamy cenę zamknięcia. Potem następuje dogrywka, gdzie można kupować i sprzedawać wyłącznie po cenie zamknięcia.

Dzisiaj otwarcie było na plusie 3%, więc nie mogłeś wcześniej wyjść. Takie otwarcia
@Wilk_z_Wykopu Ej. Mordo. Jak nie trollujesz, to proszę najpierw poczytaj, poszerz wiedzę, bo widzę, że nie znasz podstaw, a już handlujesz. Taka moja skromna sugestia. Ale plus, że pytasz.