Wpis z mikrobloga

@jtomek1: uszkodzony od transportu czy jest szansa ze nadawca wyslal bubel? Jak zapakowana byla przesylka? Towar kruchy? Paczka uszkodzona (opakowanie)?

A w sumie, na czort ja sie produkuje.
Odpowiadam:
Sprawa z odszkodowaniem w DPD wygląda różnie. Przykro mi z powodu uszkodzonego towaru. Dobrze zrobiłeś Mirku z tą reklamacja.
  • Odpowiedz
@Jtekt: Ogólnie ja podjerzewam że nadawca wysłał bubel, ubezpieczył i tyle. Przesyłka była dobrze zapakowana, nie widać śladów uderzenia. Towar to zlew z granitu ...
Nic innego nie zostało mi jak reklamacja, bo cóż zrobić, jak zakup szedł na tzw 'gębe'.
  • Odpowiedz
Przesyłka była dobrze zapakowana, nie widać śladów uderzenia.


@jtomek1: w InPost właśnie zakończyleś proces reklamacyjny - paczka cała nie ich problem.

Nie pocieszę w DPD będzie podobnie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@jtomek1: wpisz sobie w google protokol szkody dpd. Uzupelnij i wyslij. Jak masz dobry kontakt z kurierem to popros go zeby ci spisal tez na papierze choc od pandemii mało kto to robi. Zgłoś reklamacje w dpd, załącz protokoły,
foto paczki, zawartości. Na 100 proc będziesz miał odmowę. Odwołaj się od decyzji. Powtarzaj do skutku
  • Odpowiedz
@jtomek1: czy sukces niekoniecznie ( ͡° ͜ʖ ͡°) jest szansa, ale 50/50. Jak bedziesz się odwoływał od decyzji nie uznania reklamacji i kwota nie jest kosmiczna to powinni uznać.

@starypijany123: od reklamacji jest każdy poszkodowany. Jak nadawca ma #!$%@? to pisze ją odbiorca
  • Odpowiedz
@Jtekt: @jtomek1
Jak to był zakup przez internet, to kupujący zgłasza reklamacje do sprzedawcy, bo to on odpowiada za wysłany towar. Firma kurierska nie jest stroną dla kupującego (a to oznacza, że odrzucą reklamację, jako zgłoszoną przez osobę nieuprawnioną). Reguluje to prawo pocztowe i rozporządzenie w sprawie reklamacji usług pocztowych (a także ustawa o sprzedaży konsumenckiej).

Ps. Odbiorca może zgłosić reklamację, ale musi dołączyć oświadczenie nadawcy o zrzeczeniu się
  • Odpowiedz
@pcela: można do sprzedawcy, jednak skoro doręczono, to odbiorca również może reklamować.

Art. 92. 1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:

1) nadawcy;

2) adresatowi – w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona
  • Odpowiedz
@wkto:
Dla kupującego lepiej zgłosić reklamację towaru do sprzedawcy niż walczyć z przewoźnikiem (który zrobi wszystko, co może, aby nie płacić za szkodę).
Poza tym roszczenie z tytułu ubezpieczenia, do ubezpieczyciela zgłasza nadawca, jako ubezpieczony, tak więc DPD nawet, jak uzna, to wypłaci tylko swoją część odszkodowania.

@jtomek1:
Przesyłki
  • Odpowiedz