Aktywne Wpisy
Charia +107
Atencja na to ze jestem piękna i szczupła a twoja dupa to ułana świnia pozdro ( ͡° ͜ʖ ͡°) #chwalesie #pokazmorde
DzikiWonsz221 +37
#przegryw Nic tak nie bawi jak ten moment kiedy wchodzisz na tag i okazuje się że kolejny "PRAWDZIWY PRZEGRYW" okazuje się zwykłym oskarkiem
02 - Dymanie alternatywek
Qew12 - spotkania z "koleżankami"
BlackpillRaw - jakieś związki żeby poćwiczyć
i masa masa innych
Tymczasem chłop jak ja siedzi sobie na tym tagu od prawie 5lat i wiecie co?.....
Tak nikt się nie spodziewał ostatni raz kobiete to dotknąłem w ostatni dzień gimnazjum jak
02 - Dymanie alternatywek
Qew12 - spotkania z "koleżankami"
BlackpillRaw - jakieś związki żeby poćwiczyć
i masa masa innych
Tymczasem chłop jak ja siedzi sobie na tym tagu od prawie 5lat i wiecie co?.....
Tak nikt się nie spodziewał ostatni raz kobiete to dotknąłem w ostatni dzień gimnazjum jak
Pisze się programy w języku VM, które wprowadzają statek kosmiczny na orbitę o określonych parametrach, itp.
Nie korzystam z żadnych gotowych silników: wszystko oprogramowuję od podstaw sam w C++ (i "nowoczesnym" OpenGL) - łącznie z obliczeniami fizyki, renderowaniem grafiki i translatorem języka VM. (m. in. z tego powodu grafika wciąż nie zachwyca, ale robię postępy). Załączam kilka screenów.
Powiem tak: Jak raz spojrzysz w otchłań, to uważaj, bo otchłań może Cię... pochłonąć.
Dużo się mówi o wadach języka C++, jednak poziom świadomości i kontroli nad sprzętem, jaki daje to narzędzie, trudno jest porównać z czymkolwiek innym.
Za jakiś czas upublicznię kod źródłowy. Pod tagiem #symulatorlotoworbitalnych będę co jakiś czas umieszczał info o postępach prac.
#cplusplus #programowanie #fizyka #astronautyka #symulatorlotoworbitalnych
W uproszczeniu: Na rakietę działają trzy siły: wektor grawitacji planety, wektor siły ciągu i wektor ciśnienia dynamicznego atmosfery (liczony na postawie aktualnego wektora prędkości rakiety i gradientu zmiany ciśnienia atmosfery wraz z wysokością).
@KaiserBrotchen: Tak, od samego początku prac miałem na uwadze cały układ słoneczny. Nie widać tego na załączonych obrazkach, ale w symulacji jest jeszcze Słońce i Księżyc (w rzeczywistych odległościach i rozmiarach)
I rzeczywiście problem precyzji arytmetyki zmiennoprzecinkowej był bardzo poważny i bardzo trudny do rozwiązania. Jego rozwiązanie zajęło mi 2 - 3 tygodnie i niewiele brakowało, abym przez to zaniechał dalszych