Wpis z mikrobloga

Pracuję od kilku miesięcy nad symulatorem lotów orbitalnych, który ma wbudowaną maszynę wirtualną z własnym językiem asemblera. VM steruje lotem rakiety (podobnie jak na przykład Apollo Guidance Computer sterował lotem statku Apollo).
Pisze się programy w języku VM, które wprowadzają statek kosmiczny na orbitę o określonych parametrach, itp.

Nie korzystam z żadnych gotowych silników: wszystko oprogramowuję od podstaw sam w C++ (i "nowoczesnym" OpenGL) - łącznie z obliczeniami fizyki, renderowaniem grafiki i translatorem języka VM. (m. in. z tego powodu grafika wciąż nie zachwyca, ale robię postępy). Załączam kilka screenów.

Powiem tak: Jak raz spojrzysz w otchłań, to uważaj, bo otchłań może Cię... pochłonąć.
Dużo się mówi o wadach języka C++, jednak poziom świadomości i kontroli nad sprzętem, jaki daje to narzędzie, trudno jest porównać z czymkolwiek innym.

Za jakiś czas upublicznię kod źródłowy. Pod tagiem #symulatorlotoworbitalnych będę co jakiś czas umieszczał info o postępach prac.

#cplusplus #programowanie #fizyka #astronautyka #symulatorlotoworbitalnych
gacek_w - Pracuję od kilku miesięcy nad symulatorem lotów orbitalnych, który ma wbudo...

źródło: comment_1664037071i0zFq3HpMKtXC5r44Uq3iQ.jpg

Pobierz
  • 25
Dużo się mówi o wadach języka C++, jednak poziom świadomości i kontroli nad sprzętem, jaki daje to narzędzie, trudno jest porównać z czymkolwiek innym.


@gacek_w to poczytaj może o assemblerze, tam dopiero masz kontrolę nad sprzętem ʕʔ
@Krolik ale OP podał kontrolę nad sprzętem jako duży plus C++ i jeszcze napisał że trudno jest go porównać z czymkolwiek.
Po pierwsze wątpię żeby miał tu na myśli assemblera, a nawet jeśli to niesłusznie zalicza to do plusów C++ bo jest to możliwe w bardzo wielu językach.