Wpis z mikrobloga

@Wiceps: nie mogę znaleźć tego wpisu - ale kiedyś wyliczyłem, że moja gra (qbqbqb) ma więcej znaków niż przeciętna praca magisterska a każda literka jest niezbędna do działania

@archlinuxuser: jeszcze nie doszedłem do tego jak to dobrze (wygodnie dla mnie) zrobić (ten sam kod musi działac na androidach i PCtach)
  • Odpowiedz
@archlinuxuser: Ja, jako że lubię statyczne typowanie to poszedłem w inną stronę ostatnio - Scala (z jej wnioskowaniem o typach podczas kompilacji pisze się w tym prawie jak z dynamicznym typowaniem) :) Teraz zastanawiam się czy uda mi się zmusić Play Framework 2 do kompilowania TypeScriptu do JS automagicznie podczas kompilowania projektu i wszystko będzie ładne mimo, że statycznie typowane :)
  • Odpowiedz
@moriturius:

Scali uczyłem się dwa lata temu, już mi się znudziła :). No i stwierdziłem, że choć to mój ulubiony język to nie da się tego używać w praktyce za bardzo.

Czas na całkiem coś nowego :)
  • Odpowiedz
@archlinuxuser: Czemu nie da się używać w praktyce? Wygląda całkiem dobrze (łączy zalety programowania imperatywnego i funkcyjnego). Próbowałem wcześniej pure functional z Haskellem i ledwo przeżyłem te eksperymenty (to było na studiach i musiałem napisać w tym projekt na zaliczenie - to był frontend do silników szachowych [kolega pisał sam silnik - potem mielismy pokazac jak to razem dziala])
  • Odpowiedz
@archlinuxuser: W trakcie pisania większych projektów najczęściej zmieniasz tylko jakiś kawałek w danym momencie więc nie kompilujesz całości (a scala ma przecież kompilację "w tle") więc nie jest przecież aż tak źle (oczywiście trudno konkurować pod tym względem z JavaScriptem :)

Jeśli chodzi o niekompatybilność binarną to jeszcze ona mnie nie dotknęła więc nie mogę nic na ten temat powiedzieć :)
  • Odpowiedz