Aktywne Wpisy
ZenujacaDoomerka +373
Gdyby ktoś się zastanawiał czemu nienawidzę mężczyzn:
A i tak mi ktoś powie, że nie mam prawa czuć się poszkodowana, molestowana, skrzywdzona, straumatyzowana bo inni się nie czują.
Prawda jest taka, że ja większość życia spotykałam się tylko z przykrością od mężczyzn i takie rzeczy tylko przypominają mi traumy z dzieciństwa. Horus by mi napisał żebym po prostu do internetu nie wchodziła pewnie i, że jestem płatkiem śniegu.
#zalesie #gownowpis #depresja
A i tak mi ktoś powie, że nie mam prawa czuć się poszkodowana, molestowana, skrzywdzona, straumatyzowana bo inni się nie czują.
Prawda jest taka, że ja większość życia spotykałam się tylko z przykrością od mężczyzn i takie rzeczy tylko przypominają mi traumy z dzieciństwa. Horus by mi napisał żebym po prostu do internetu nie wchodziła pewnie i, że jestem płatkiem śniegu.
#zalesie #gownowpis #depresja
inozytol +976
Wyjeżdżam dziś z dzieciakami na krótką wycieczkę, jutro wracamy. No i przyszło do pakowania. Położyłem w salonie na podłodze torbę i powiedziałem im: "Macie 15 minut, żebyście sobie spakowali ciuchy i zabawki. Czegoś zabraknie, to nie będziecie mieć". Zerkam oczywiście i "autoryzuję" to, co wrzucają i gdyby zabrakło czegoś istotnego, to bym zarzucił w eter "a pamiętaliście o.....?".
O ile się to różni, gdy ich mama je pakuje na wycieczkę. Biega po
O ile się to różni, gdy ich mama je pakuje na wycieczkę. Biega po
#hobby #ciekawostki #lotnictwo #samoloty
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają sie moje wypociny
de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter 100/200/300/400
Prace projektowe nad DHC-6 rozpoczęto w 1964 roku, natomiast pierwszy lot miał miejsce dwudziestego maja 1965. Powstał z potrzeby zastąpienia jednosilnikowego DHC-3 Otter i dzięki zastosowaniu dwóch turbośmigłowych silników oraz właściwościom, krótkiego startu i lądowania (STOL) szybko stał sie popularną alternatywą dla swojego poprzednika, który był produkowany od 1951 roku. Dużym atutem Twin Otter była możliwość dostarczania go bepośrednio z fabryki w wybranej przez klienta konfiguracji podwozia: pływaki, płozy snieżne lub koła. Dzięki temu był i dalej jest chętnie wykorzystywany do lotów w trudno dosępne miejsca. Produkcja pierwszych serii: 100, 200 i 300 odbywała się w latach 1965 – 1988. Po zakończeniu produkcji serii 300 pozostałe narzędzia wykorzystywane przy wytwarzaniu zostały odkupione przez Viking Air Ltd., które zajmuje się prodkucją części zamiennych do wszystkich wycofanych z produkcju samolotów de Havilland Canada. W 2006 roku Viking odkupiło certyfikaty zdatności do lotu od Bombardier Aerospace dla maszyn od DHC-1 do DHC-7 i w 2008 wznowiło produkcje Twin Otter jako seria 400. Powstało łącznie 844szt. wyprodukowanych przez DHC oraz 141 przez Viking. Obecnie 38% jest używana do regionalnych lotów pasażerskich, 31% jako wojskowe lub do misji specjalnych, 26% we wsparciu przemysłowym i 5% jako prywatne czartery. 70szt. jest wyposażone w standardowe podwozie kołowe, 18 w pływaki jako wodnosamoloty, 10 w niskociśnieniowe opony do lądowania w trudnym terenie i 2 w płozy śnieżne.
Podstawowe dane techniczne (DHC-6 seria 400):
Załoga: 1-2 + 19 pasażerów
Długość: 15.77m
Rozpiętość skrzydeł: 19.81m
Wysokość: 5.94m
Powierzchnia nośna: 39m2
Masa własna (pusty): 3221kg
MTOW: 5670kg
Napęd: 2x Pratt & Whitney Canada PT6A-34 750shp (559kW)
Vmax: 337km/h / 182kn
Prędkość przelotowa: 297km/h / 160kn
Prędkość przeciągnięcia: 106km/h / 57kn
Zasięg: 1480km / 799nmi
Pułap: 7620m / 25000ft