Wpis z mikrobloga

Jestem w kropce jeśli chodzi o pracę. Liczę, że być może ktoś z Was był w podobnej sytuacji i będzie w stanie mi coś podpowiedzieć.

Mieszkam w mieście powiatowym na zachodzie kraju - 40k mieszkańców, w związku z tym jeśli chodzi o pracę w IT, mam małe możliwości na miejscu. Nie mam możliwości przeprowadzki do większego miasta, więc jeśli chodzi o pracę to chciałbym zmienić ją na zdalną/hybrydową (do Wrocławia mam 100 km).

Obecnie pracuję jako admin. Zajmuję się Windowsami, Linuxami, cyberbezpieczeństwem, sieciami i wsparciem technicznym.
Wszystkiego po trochę ale w niczym nie jestem specjalistą, a w obecnym miejscu pracy skończyły mi się możliwości rozwoju i osiągnąłem górny pułap zarobków. Z nadgodzinami jestem w stanie zarobić 5.5-6 tys. zł netto. W rozliczeniu rocznym wyjdzie więcej, bo mam dużo socjali w pracy. Nie są to zarobki marzeń, szczególnie przy obecnym wzroście kosztów praktycznie wszystkiego.

Od jakiegoś czasu w pracy rozwijam małe projekty związane z przetwarzaniem danych z czujników w sieci przemysłowej.
W tym celu tworzę małe aplikacje webowe w Pythonie.
Jako freelancer robię co jakiś czas strony internetowe, najczęściej w Wordpressie (tworzę szablony od podstaw).
Dobrze znam HTML, CSS. Potrafię też wykorzystywać JS na potrzeby tworzonych stron internetowych.

W związku z wykształceniem - inżynier informatyki ze specjalizacją programowanie, potrafię się odnaleźć w większości języków programowania, przynajmniej w zakresie podstaw. Rozumiem ogólną ideę programowania obiektowego ale nie mam żadnego komercyjnego doświadczenia przy tworzeniu większych projektów i nie bardzo wiem jak powinno się to robić zgodnie ze sztuką.

Zastanawiam się jakie kroki powinienem podjąć, żeby popchnąć moją karierę zawodową do przodu.
Z jednej strony mam komercyjne doświadczenie jako admin IT i pewnie łatwiej byłoby mi znaleźć pracę w tym zakresie a z drugiej strony programowanie sprawia mi naprawdę dużo przyjemności i dobrze się w nim czuję.