Wpis z mikrobloga

problemach 7DCT

@ollson: To nie są problemy, to jest zwykle zużycie sprzęgła, tylko naprawa jest droga ( ͡° ͜ʖ ͡°). Poszukaj wątków na https://forum.kia-motors.pl/

Problemy te przy 150kkm dotyczą również Golfów 1.4 i inny Octavi, tylko do 2019 w KIA ładowali nie-markowe sprzęgła oraz sprawiało to też większe problemy przy Sportage 1.6 lub Optima 1.7 bo w niemieckich takie duże auta miały już mokre sprzęgła

No więc
@dzem_z_rzodkiewki: mnie zastanawia kwestia żywotności DCT przy jeździe w korkach na adaptacyjnym tempomacie - auto jedzie wtedy samo, ew. jeśli postój jest dłuższy niż 2-3 sekundy, trzeba mu dać impuls do ruszenia (dotknąć pedał gazu lub przycisk od tempomatu). Ciekawe, czy taka automatyczna jazda też zarzyna sprzęgło, czy może ogarnęli to na tyle, iż jest ok? Martwi to wyłączenie sprzęgła z 7-letniej gwarancji - jest chyba na 20 tys. km (
@the_good_guy: powiem ci że źle to działa, wyłączam jak stoje w korku bo w pewnych warunkach - jak dotacza się do samochodu z przodu to obroty spadają do 500rpm i jest nieprzyjemnie, a potem potrafią falować jak auto stoi. Ale pewnie nikt tego nie testował bo wtedy ma zadziałać start&stop - a ja go na stałe wyłączam. Z drugiej strony nawet jakby to dobrze działało to pyknięcie gazu w korku i
@dzem_z_rzodkiewki u mnie podczas automatycznej jazdy w korku start/stop nie działa. Falowania obrotów i spadków też nie ma. Ogólnie to w korku zazwyczaj jadę na auto, bo nie chce mi się poświęcać uwagi toczeniu się, a tak tylko od czasu do czasu pykam przycisk od tempomatu. Mam nadzieję, że to nie zajedzie skrzyni. Z drugiej strony podjazdy robię tak, jakbym jechał nie w trybie autonomicznym - robi się większą luka, wtedy dopiero