Mam taki problem od jakiegoś czasu. Podczas jazdy (przejechałem około 80km) zaświeciła mi się kontrolka temp silnika, że problem z chłodzeniem. Temperatura silnika była w normie. Otworzyłem maskę, zajrzałem do zbiornika z płynem, płynu brak. Poszedłem więc do bagażnika po kanister i gdy wróciłem płyn już wrócił. Sytuacja powtórzyła się po ok 5km, później 30km itd. W końcu dojechałem do miejscowości w której się urlopowałem i zajechałem do tamtejszego mechanika. Okazało się, że uszkodzony był przewód odpowietrzający przy głowicy silnika. Ok, naprawa wszystko git, autko chodzi. Wróciłem 200km do domu, pojeździłem z 50km dookoła komina po czym wyłączyłem samochód na jakieś 3h i potem znowu miałem zamiar gdzieś jechać, kontrolka zaświeciła się ponownie. Otwieram maskę, patrzę płynu nie ma. Pod samochodem też nie, odkręciłem nakrętkę zbiorniczka i płyn normalnie wrócił. Zawiozłem samochód do miejscowego mechanika w celu sprawdzenia, powiedział że wszystko fajnie zrobione, przeczyścili układ i jeździć obserwować ^^ No więc jeździłem i jeździłem, byłem w Wiśle w tym czasie i wróciłem bez problemu. Potem jakieś jazdy też ok. Dzisiaj odpalam samochód i kontrolka znowu świeci. Otwieram maskę, odkręcam nakrętkę i płyn normalnie jakby wtrysnął do zbiornika. Dolałem płynu i problem zniknął.
Czy ktoś miał taką sytuację? Dziwne to bo płyn nie ucieka nigdzie, nie ma żadnej plamy pod samochodem. Samochód to Skoda Octavia 2 RS 2.0 TDI CR z 2009roku.
@dziki17: Oczywiście, że miałem, po wymianie termostatu (2.0TDI CR, 177KM, CFGC) . To jest zapowietrzony układ. Mam trójstrefową klimę i ten tylny układ był problemem.
Powinno samo minąć, pomaga dolanie wody (płynu znaczy) i jazda na ciepłym na wyższych obrotach. Jeśli nie, to jest procedura serwisowa do odpowietrzania układu. Trzeba mieć taką głupią pompkę, aby nabić ciśnienie w układzie. W każdym razie ciśnienie w układzie się podnosi jeśli jest mniej powietrza,
@rajman: Diagnoza z uszczelką pod głowicą to mi się wydaje wyskakuje przy każdym problemie z autem xD Kiedyś gościu napisał, że mu chlupie z tyłu coś, to też pisali, że uszczelka ( ͡°͜ʖ͡°)
@fabek: Cięzko stwierdzić bo nie odpalałem ogrzewania od zimy. Ale nie było z nią problemu. Dzisiaj nastawiłem "auto" na 22 stopnie rano to czułem, że grzeje normalnie.
Mam taki problem od jakiegoś czasu. Podczas jazdy (przejechałem około 80km) zaświeciła mi się kontrolka temp silnika, że problem z chłodzeniem. Temperatura silnika była w normie.
Otworzyłem maskę, zajrzałem do zbiornika z płynem, płynu brak. Poszedłem więc do bagażnika po kanister i gdy wróciłem płyn już wrócił. Sytuacja powtórzyła się po ok 5km, później 30km itd.
W końcu dojechałem do miejscowości w której się urlopowałem i zajechałem do tamtejszego mechanika. Okazało się, że uszkodzony był przewód odpowietrzający przy głowicy silnika. Ok, naprawa wszystko git, autko chodzi. Wróciłem 200km do domu, pojeździłem z 50km dookoła komina po czym wyłączyłem samochód na jakieś 3h i potem znowu miałem zamiar gdzieś jechać, kontrolka zaświeciła się ponownie. Otwieram maskę, patrzę płynu nie ma. Pod samochodem też nie, odkręciłem nakrętkę zbiorniczka i płyn normalnie wrócił.
Zawiozłem samochód do miejscowego mechanika w celu sprawdzenia, powiedział że wszystko fajnie zrobione, przeczyścili układ i jeździć obserwować ^^ No więc jeździłem i jeździłem, byłem w Wiśle w tym czasie i wróciłem bez problemu. Potem jakieś jazdy też ok. Dzisiaj odpalam samochód i kontrolka znowu świeci. Otwieram maskę, odkręcam nakrętkę i płyn normalnie jakby wtrysnął do zbiornika. Dolałem płynu i problem zniknął.
Czy ktoś miał taką sytuację? Dziwne to bo płyn nie ucieka nigdzie, nie ma żadnej plamy pod samochodem. Samochód to Skoda Octavia 2 RS 2.0 TDI CR z 2009roku.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2977668.html
W skrócie, piszą o pompie wody
Powinno samo minąć, pomaga dolanie wody (płynu znaczy) i jazda na ciepłym na wyższych obrotach. Jeśli nie, to jest procedura serwisowa do odpowietrzania układu. Trzeba mieć taką głupią pompkę, aby nabić ciśnienie w układzie. W każdym razie ciśnienie w układzie się podnosi jeśli jest mniej powietrza,
Ps. Ile temp oleju przy szybkiej jeździe masz?