Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #opony #felgi #mercedes
Mirki, jest tu jakiś spec od opon/felg? Planuje zakup zimówek i im więcej szukam tym mniej wiec jakie… i tak: Letnie z fabryki są:
- przód 225/40 r19 na feldze 7,5x19 et 40
- tył 255/35 r19 9x19 et 58.1 Opcja jest nowe felgi i opony w identycznych wymiarach i tu nie ma problemu, ale myśle tez o mniejszych:
- przód 225/45 r18 7,5x18 et 40
- tył 245/40 r18 8,5x18 et 52
Będzie to Ok? Czy może z tyłu 255/40? Czy jeszcze inaczej???
Auto c300 4matic
  • 10
@PiotrFr: idąc tym tropem to najbardziej przyczepne są łyżwy? :P

Oczywiście nacisk ma sens przy kolcach, ale w zwykłych oponach nie widzę konieczności, szersza opona za to zwiększa szanse na złapanie przyczepnego kawałka podłoża.
@AleDlaczegoTak: No wiem, dlatego te 245/40 z tylu, nie bardzo chce rezygnować z wyglądu szerszego kapcia z tylu, a tak myśle trochę kompromis
Tylko zastanawiam się nad tym w jakim zakresie można sobie zmieniać rozmiary, chyba powinno być koło ostatecznie tej samej wielkości w sensie obwodu i wysokości?
@Stashqo:

idąc tym tropem to najbardziej przyczepne są łyżwy? :P

Śmieszek widzę. Lepiej się wbijają w śnieg. Chociaż sam wspomniałeś że z kolcami jakaś magia działa i jednak są węższe xD

A teraz zajrzyj do instrukcji swojego auta i zobacz co piszą o rozmiarach zimówek
@PiotrFr: Instrukcja rzecze że same size na lato i zimę (dostałem 2 takiego samego rozmiaru komplety z autem) a mieszkam w kraju, w którym faktycznie zimy mamy ¯\_(ツ)_/¯. Zważywszy na to, że miękki śnieg to ekstremalna rzadkość w Polsce a jedynym wyzwaniem dla zimówki to tak naprawdę lód/gołoledź na drodze to akurat większa powierzchnia styku może coś zmienić. Aczkolwiek kłócimy się tutaj o marginalne różnice gdzie na przyczepność wpływa przede wszystkim