Wpis z mikrobloga

@kodecss: WLTP to nie badanie w tunelu, ale ogólnie w laboratorium. Główna różnica w wltp a pomiarem wrzuconym przez OPa, jest średnia prędkość w WLTP - wynosi ona 46,5km/h (maksymalna 130km/h, ale chwilowo)

@juzwos: Debilizmem jest mierzyć spalanie przy 3x większej prędkości, w warunkach nie laboratoryjnych, i się pruć o inne wyniki xd

Ogólnie można marudzić na WLTP i fakt ze jest nierealne bo laboratoryjne, ale przynajmniej dzięki
  • Odpowiedz
@bolczan: szkoda, że tankowanie trwa 5 minut, a ładowanie jednak nie. I im większa bateria, tym dłużej. Co oznacza, że np. w moim przypadku trasę 1200km, którą dizlem w Niemczech robię nieraz i poniżej 10h, elektrykiem przy odrobinie pecha zrobię w 2 dni xD

inb4 "80% w 20 minut!" - jak znajdziesz w odpowiednim miejscu odpowiednią ładowarkę - i akurat będzie wolna i działająca.
  • Odpowiedz
@juzwos: Teraz warto by sprawdzić ile zasięgu traci auto spalinowe przy 130km/h względem spalania podawanego przez producenta, okaże się jeszcze, że elektryki traca mniej xD
  • Odpowiedz
@bolczan: jakie lobby czlowieku? Ja uwazam, że elektryczne silniki są super, bo sa bardizej wydajne. Ale póki magazynowanie i ładowanie energii nie będzie lepsze to nie będzie dobra opcja na nic innego niż jeżdżenie po bułki ale do tego można użyć rowera/hulajnogi/skuterka elektrycznego a nie kuźwa wielkiego elektrycznego SUVa xD
  • Odpowiedz
@Stashqo: wkleiłem tabelkę, spalanie większe o 50% od deklarowanej.
@typowy_lobuz: no takie lobby naftowe, że co chwila, a to o szkodliwym licie, a to ile zużywane jest energii przy produkcji elektryków, bo np. taka ropa naftowa to się bierze z powietrza, a przy produkcji aut spalinowych nie zużywa się żadnych zasobów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz