Wpis z mikrobloga

Tak szczerze to naprawdę trzymam kciuki za remake Gothica i mam wielką nadzieję, że projekt ten nie spadnie gdzieś po drodze z rowerka. I to nawet mając świadomość, że tam będzie tyle zmian, że pewnie wcale nie zostanie tam wiele z oryginalnego Gothica.

Ale nie jest to dla mnie jakimś problemem. Tak długo, jak z oryginału zostanie choć trochę, tak, żeby można było poczuć, że jest to w jakimś stopniu oparte na klasycznym G1, to i tak chętnie bym to ograł. Nawet na swój sposób ciekawi mnie ta reinterpretacja Gothica w sposób bardziej idący za współczesnymi trendami w grach. Tak przebudowany Gothic dla mnie osobiście jakimś naprawdę fajnym powiewem świeżości w kwestii ogrywania tego uniwersum i tego tytułu.

Oczywiście nie przeczę, że koniec końców remake może się też okazać klapą i naprawdę słabą grą, która w sposób fatalny zabrała się za to uniwersum, która ma mnóstwo kiepskich mechanik czy niedociągnięć technicznych psujących zabawę. Może być i tak, ale samo przebudowanie świata Gothica w takim stopniu i połączenie tej klasyki z nowoczesnością udzi moje zainteresowanie i chętnie dam mu szanse, a także liczę na to, że nie zostanie ten fajny w swym zamyśle projekt w międzyczasie anulowany.
#gothic
Kozikiewicz - Tak szczerze to naprawdę trzymam kciuki za remake Gothica i mam wielką ...

źródło: comment_1661209230T72FKE2BYc59uumSmJr3sW.jpg

Pobierz
  • 6
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Kozikiewicz: zobaczymy, ja niestety pesymistycznie podchodzę do tego. Pierwsza czesc gothica jest niesamowicie klimatyczna. Drewniane mechaniki pomagają budować ten klimat. Kroniki myrtany idealnie pokazały że Gothic nie musi być przebudowywany od zera, tylko potrzebuje kilku zmian i dodatkowego contentu.
@Shashek dokładnie, #!$%@?ć psychofanów. To próbne demko było słabe, ale jeśli gra będzie taka bliżej trailerowi to mi wystarczy. Tylko system walki inny. Nawet, gdyby twórcy zrobili 1:1 jak oryginal, każdy dialog, krzak, misja itd. takie same to fan powie, że grafika za nowoczesna i gothic musi wyglądać przestarzale. Remake Mafii też mi z początku się nie podobał jakoś bardzo, ale potem zdałem sobię sprawę jak niektóre rzeczy rozwinęli i zamiast zrobić
@Kozikiewicz: Jak pójdą za współczesnymi trendami to ta gra IMO będzie do niczego, jednym z filarów budowania klimatu w oryginalnym Gothicu był wysoki poziom trudności, i realizm questów(jak mamy znaleźć Neka to musimy go poszukać, a nie podejść do znacznika na mapie itd.). Jak nie będziemy ginąć od ciosów jakiegokolwiek NPCa, czy silniejszych potworów na samym początku, jak walka na arenie nie będzie wyzwaniem, i jak nie będzie poczucia rośnięcia w
@Trey:

Drewniane mechaniki pomagają budować ten klimat.

Nie tyle drewniane mechaniki co wysoki poziom trudności z nich wynikający, taki Risen już nie był drewniany(no może poza animacjami xD), a był praktycznie tak samo przyjemny jak goticzek. Bardzo chciałbym żeby remake poszedł tą drogą. Gra dopracowana, grywalna, ale raczej nieprzystępna, i z wysokim poziomem trudności.