Wpis z mikrobloga

Cześć,
mam pytanko odnośnie odpowiadania na reklamacje. Krótka historia - nadałem sobie DPD telewizor z powodu przeprowadzki. W oryginalnym opakowaniu, dobrze zapakowany, niestety przyszedł rozwalony z jednej strony. Złożyłem reklamację tego samego dnia (przesyłkę otrzymałem 20.07 o 10tej, reklamacja wysłana tego samego dnia z załącznikami około 14-15). Jedyny email jaki dostałem od DPD otrzymałem 18 sierpnia z informacją że dokumentacja została przekazana do UNIQA i po rozpatrzeniu sprawy zostanę poinformowany o podjętej decyzji. W komentarzu dołącze zrzut treści emaila. Oznacza to, że emaila dostałem, ale bez żadnych konkretów odnośnie decyzji w sprawie reklamacji. Wyczytałem z google odnośnie rozpatrywania reklamacji:
'Ustawodawca dodał nowy art. 7a, zgodnie z którym przedsiębiorca ma 30 dni czasu na udzielenie odpowiedzi na reklamację konsumenta. Niniejszy przepis dotyczy reklamacji składanych od dnia 10 stycznia 2017 roku. Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania oznacza uznanie reklamacji.'

1)czy taki email tylko z informacją wlicza się jako odpowiedź na reklamację, czy powinienem już dostać informację nt. decyzji w sprawie reklamacji?
2)czy mam w ogóle szansę jakkolwiek odwoływać się od reklamacji i walczyć dalej o odszkodowanie ubezpieczenia w razie negatywnej decyzji? Niestety nie spisałem z kurierem protokołu szkody (nie rozpakowywałem tego przy nim) więc obawiam się negatywnej decyzji - chciałem jak najszybciej złożyć reklamację i pierwszy raz byłem w takiej sytuacji

#reklamacja #dpd #pytanie #prawo #kiciochpyta #telewizory #tv #pytaniedoeksperta
  • 5