Wpis z mikrobloga

Polo 4 silnik 1.2 12v (trzy cylindry) 2002r, auto jest mojej mamy, problem polega na tym, że dziad bierze 1l. oleju 10w40 na 100km (sic!), poza tym auto jest sprawne, ale jak się jedzie to auto kopci na niebiesko, podczas zjazdu z górki, wiaduktu taka zasłona dymna, że w lusterkach nie widać dosłownie nic, co tutaj poradzić??? Remont po 190k przebiegu spokojnej jazdy? Może jakaś płukanka? Ceramizer? Uszczelniacz? Polecacie coś...? #mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
  • 35
@Anty_Chryst A co w tym dziwnego?

Odpal mobile de. Bez problemu znajdziesz jakieś niewielkie auta, które mają po 10 lat i 20-40k przebiegu. Więc tu to tym bardziej możliwe.
@agareas: ja mialem takie polo i miało 3 generalne remonty silnika po 50kkm 100kkm i 150kkm (pierścienie, panewki, głowica, rozrząd). Ten silnik to syf i co najwyżej by się do kosiarki nadawał XD
@agareas: ale że jak 10L na 1000?
Miałem jeden samochód co miał 4-5L na 1000. 10 ciężko mi sobie wyobrazić.

Dziwne że on jeszcze jedzie. Nic temu silnikowy już nie pomoże. śmietnik, bo remont przekroczy kilkukrotnie wartość auta. Wytnij kata sprzedaj, jak masz drugi komplet możliwych opon to tez sprzedaj, auto zezłomuj.
problem polega na tym, że dziad bierze 1l. oleju 10w40 na 100km (sic!), poza tym auto jest sprawne


@agareas: jeśli auto bierze 100L co wymianę oleju, to nie jest sprawne XD Norma do 0.5L

Może jakaś płukanka? Ceramizer? Uszczelniacz? Polecacie coś...?


@agareas: głowica do góry i:
- honowanie cylindra
- nowe pierścienie
- nowe uszczelniacze zaworowe
- nowe panewki
- nowa pompa oleju
- nowy rozrząd

I kolejne 200k obleci.
- honowanie cylindra

- nowe pierścienie

- nowe panewki

- nowa pompa oleju

- nowy rozrząd


@GeDox:
jak to wszystko zdiagnozowałeś dzięki opisowi, którego na dodatek nie przeczytałeś zbyt uważnie? XD
No typowe #!$%@? sie do kogos zeby napisac to samo XD


@qscc:
ale widać, że nie rozumiesz co piszesz xD
nic takiego co ty nie napisałem- bo to kompletna bzdura :)

poczekaj, wypowiedzą się inni, mądrzejsi i może coś zrozumiesz
@agareas: Zanim wtopisz kasę w generalny remont albo sprzedasz auto sprawdź jedna z najlatwiejszych i tańszych opcji do zrobienia samemu: nagar na pierscieniach.

Wymieniasz olej z filtrem ale przed zabiegiem dajesz płukankę nie tylko do oleju ale również bezpośrednio na cylindry przez otwór na świece.
Zostawiasz na noc podczas której płukanka spenetruje pierścienie i jest duża szansa że nagar puści.
Nastepnie bez wkręcania świec przekręcasz chwilę rozrusznikiem aby wylecialo to co
Ja ten co mi brał 4-5L to długo nie pojeździł zaraz uciekła kompresja i już na 3 gary chodził.


@r5678: zależy co jest przyczyną
Samochód może palić dowolnie dużo oleju choćby z powodu podartych gumek uszczelnaiczy zaworowych.
Silnik mechanicznie może być tip-top, a z wydechu będzie szła niebieska chmura.
Nie zawsze to są drogie rzeczy.