@hu-nows: no niestety, sprawność auta spalinowego to co najmniej 40, zaś sprawność elektrowni węglowej to 33, a sprawność napędu elektrycznego to 73.ródło: wiki.
@sy23: Ale przeciez cala energia nie pochodzi w 100% z wegla. Plus samochody emituja zwiazki azotu obok mieszkajacych ludzi, a w elektrowni sa one oczyszczane.
@kompek: Warto dodać, że samochody elektryczne to nie jest nowoczesny wynalazek naszych czasów. Powstały nawet wcześniej niż spalinowe, a jednak z jakiegoś powodu to spalinowe zdominowały rynek ¯_(ツ)_/¯
@Clefairy: to zobacz ile potrzeba węgla by wydobyć np taki LIT na baterie do tesli która po kilku latach sie spierniczy. Taka prawda że elektryczne samochody i ekologia to paradoks.
@Chodz_na_szlugensa: Przeciez lit w bateriach mozna poddawac recyklingu. A wyprodukowanie samochodu spalinowego nie jest zasobozerne? Z biegiem czasu gdybysmy mieli wiecej atomu i oze to bedzie to mialo wiekszy sens niz obecnie. Bo przy obecnym bilansie elektryczbym polski to jednak
@Clefairy: bo nie zycze sobie zeby pieniadze biednych ludzi w tym moje, szly na dofinansowania zabawek dla ludzi bogatych mowie tu o doplatach do elektrykow
jezeli jest to wspanialy produkt to sprzeda sie sam i nie trzeba pod niego zmieniac prawa
@resetblow: Na razie Twoje pieniadze to ida na 14.15 emetutuey, 500+ i doplaty do wegla ;) doplaty do elektrykow to jakis ulamek procenta. 80mld zl doplaty do ogrzewania vs
@SerTrapistow: tylko tych pierwszych generacji bez BMS, ta druga już trzyma się elegancko O wiele więcej jest Tesli które nabiły już 500k km i mają sprawność bateri 80% niż takie które się skaszaniły a często są to egzemplarze z 2013-14 roku
Na razie Twoje pieniadze to ida na 14.15 emetutuey, 500+ i doplaty do wegla ;)
@Atx0937: temat o samochodach elektrycznych wiec nie mieszaj, wydanie miliardow na 500plus nie sprawi ze doplaty do elektryków staną się dobre ( ͡°͜ʖ͡°)
@Cierniostwor: @hors: macie chyba trochę zbyt uproszczone wyobrażenie odnośnie energetyki, przesyłu i utrzymania linii. Pieniądze, które trzeba by wyłożyć na modernizacje infrastruktury już lepiej przeznaczyć na modernizacje infrastruktury miast czy ograniczyć wykluczenie komunikacyjne mniejszych miejscowości, żeby ograniczyć w ten sposób ilość samochodów w miastach. ¯_(ツ)_/¯
dlaczego prawactwo nienawidzi elektrycznych samochód i rozprzestrzenia tak gówniane memy?
Tak łatwo łykacie lobby naftowe?
@Clefairy: Myślę że nie chodzi o nienawiść do elektryków ale strach przed narzucaniem tego siłą przez inne lobby, które doprowadzi do dużych kosztów wymiany samochodów szczególnie dla najbiedniejszych oraz do problemu z utylizacją starych samochodów.
Wiele akcji przedstawiajcch się jako proekologiczne w rzeczywistości było wyciąganiem od ludzi pieniędzy stąd dużo ludzi jest wyczulonych na temat.
e są samochodami, czyli: zajmują miejsce, buduje się pod nie miasta (a nie dla ludzi - stąd betonoza/parkingoza i trzypasmówki w centrach miast) i często wożą powietrze
@WaveCreator: ludzie ogólnie zajmują miejsce, betonoza częściej występuje właśnie w miejscach gdzie nie ma aut, jak rynki miast będące de facto deptakami bez ruchu samochodowego, parkingi zwłaszcza w formie kamienistej (geosystem i te sprawy) świetnie sprawdza się dla idei miasta gąbki bo świetnie przepuszczają
@Clefairy: dlaczego lewactwo nawet nie próbuję podjąć rozmowy o akumulatorach gdzie w 10 letnich nissanach leaf baterie są już w stanie agonalnym?
Tak łatwo łykacie lobby motoryzacyjne które ma na autach elektrycznych większe zyski przy niższych kosztach opracowania i produkcji?
Komentarz usunięty przez autora
@sy23: Ale przeciez cala energia nie pochodzi w 100% z wegla. Plus samochody emituja zwiazki azotu obok mieszkajacych ludzi, a w elektrowni sa one oczyszczane.
@boryspo: 90%
@sy23: 30-50%
@Chodz_na_szlugensa: Przeciez lit w bateriach mozna poddawac recyklingu. A wyprodukowanie samochodu spalinowego nie jest zasobozerne? Z biegiem czasu gdybysmy mieli wiecej atomu i oze to bedzie to mialo wiekszy sens niz obecnie. Bo przy obecnym bilansie elektryczbym polski to jednak
jezeli jest to wspanialy produkt to sprzeda sie sam i nie trzeba pod niego zmieniac prawa
@resetblow: Na razie Twoje pieniadze to ida na 14.15 emetutuey, 500+ i doplaty do wegla ;) doplaty do elektrykow to jakis ulamek procenta. 80mld zl doplaty do ogrzewania vs
O wiele więcej jest Tesli które nabiły już 500k km i mają sprawność bateri 80% niż takie które się skaszaniły a często są to egzemplarze z 2013-14 roku
@Atx0937: temat o samochodach elektrycznych wiec nie mieszaj, wydanie miliardow na 500plus nie sprawi ze doplaty do elektryków staną się dobre
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Clefairy: Myślę że nie chodzi o nienawiść do elektryków ale strach przed narzucaniem tego siłą przez inne lobby, które doprowadzi do dużych kosztów wymiany samochodów szczególnie dla najbiedniejszych oraz do problemu z utylizacją starych samochodów.
Wiele akcji przedstawiajcch się jako proekologiczne w rzeczywistości było wyciąganiem od ludzi pieniędzy stąd dużo ludzi jest wyczulonych na temat.
@Clefairy: Prawactwo nienawidzi jakichkolwiek zmian, to nowotwór który chce nas trzymać w jaskiniach od zarania cywilizacji.
@WaveCreator: ludzie ogólnie zajmują miejsce, betonoza częściej występuje właśnie w miejscach gdzie nie ma aut, jak rynki miast będące de facto deptakami bez ruchu samochodowego, parkingi zwłaszcza w formie kamienistej (geosystem i te sprawy) świetnie sprawdza się dla idei miasta gąbki bo świetnie przepuszczają
ale akurat nie te
@frutson: to*