Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Dlaczego pracodawcy odrzucają kandydatury wszystkich/większości pracowników i wystawiają ogłoszenie po kilkanaście razy?
Jestem po studiach, szukam mojej pierwszej poważnej pracy innej niż praca na 1/2 czy 3/4 etatu. Zauważyłem pewną dziwną sytuację. Otóż wysłałem CV na stanowieko ABC do firmy XYZ. Rozpatrują je i odrzucają.
Dobra, spoko, ewidentnie byli lepsi. Wchodzę kilka dni później na ogłoszenia o pracę i co widzę? Ta sama oferta ale wystawiona np. wczoraj. No dobra, spoko, może nikogo nie znaleźli i szukają raz jeszcze. Mija tydzień - to samo ogłoszenie wystawione na nowo. Mija drugi tydzień - to samo.

W skrócie - o co chodzi????? Na stanowisko stażysty/asystenta szukają jakiegoś najlepszego z najlepszych, po 3 kierunkach, 2 podyplomówkach i 4 kursach, który będzie pracować za psie pieniądze, ale nie mogą go znaleźć i próbują do skutku?
Nie opłaca się wziąć jakiegoś najlepszego z bazy np 50 osób i go podszkolić?

#praca #pracbaza #korpo #korposwiat

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #62f3bc2ef445b8e885bc5d46
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Wesprzyj projekt
  • 3
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: odpowiadam na pytanie swiezynki na rynku pracy.

Otoz powodow moze byc wiele, nie znam firmy wiec nie powiem Ci ktory bedzie bardziej prawdopodobny, ale moze to wygladac mniej wiecej tak:
- Firma robi rekonesans na rynku pracy i takie ogloszenie moze widniec nawet rok i dluzej, wpisujesz oczekiwania finansowe albo pisza widelki?
-rozpoznanie rynku, czy z konkurencji ktos przyjdzie a rozmowe?
- Rekruter/firma buduje sobie baze CV
- fikcyjne zapotrzebowanie
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania:

Nie opłaca się wziąć jakiegoś najlepszego z bazy np 50 osób i go podszkolić?