Wpis z mikrobloga

@manjan: Są równorzędne wobec prawa. Prawo inaczej je traktuje ale każdy musi się do niego stosować. Chyba, że chcesz wszystkich mierzyć wasserwagą i kazać montować w samochodach osobowych tachografy (co przy flotowych akurat by nie zaszkodziło), zakazać parkowania na chodnikach ze względu na tonaż itd. Każdy środek transportu ma swoje przywileje i obowiązki.

Na skuter do pewnej pojemności nie trzeba kat. A/B

Żaden pojazd nie jest neutralny dla ruchu drogowego. Tylko
  • Odpowiedz
@sargento: no tak, bo mają to, na co ich stać. a samochodem w największe korki i tak jesteś szybciej niż rowerem. ja miałem podróż z totalnego zadupia w warszawie (praktycznie bez komunikacji miejskiej) do samego ścisłego centrum do pracy. najszybciej samochodem (nawet, jeśli były wielkie korki na wisłostradzie, to i tak szybciej). komunikacją - trzeba było iść kawał z buta, ale też dawało radę.

a co najlepsze, ścieżkę miałem prawie że
  • Odpowiedz
po co pedalarze wpychają się przed auta, skoro i tak cały ciąg musi ich wyprzedzić?


@atrophy: zapala się zielone światło, mijają 3 sekundy i operator kierownicy w samochodzie zaczyna szukać skrzyni biegów, rusza i po trzech sekundach następny w kolejce robi dokładnie to samo. Dzięki temu zamiast dziesięciu przejadą tylko cztery samochody (no może sześć bo jeszcze tradycyjnie dwóch na późnym pomarańczowym / wczesnym różowym), chociaż nie przejedzie czterech - sześciu
  • Odpowiedz
kazać montować w samochodach osobowych tachografy (co przy flotowych akurat by nie zaszkodziło),


@SwidraVytra: zgadzam się

zakazać parkowania na chodnikach ze względu na tonaż


już jest takie coś. samochodem osobowym można parkować na każdym chodniku, bo chodnik jest projektowany po to, żeby był jednocześnie parkingiem. ograniczenie to 2.5 tony masy własnej samochodu.

Żaden pojazd nie jest neutralny dla ruchu drogowego. Tylko narzekasz na rowerzystów powodujących korki, kiedy sami średnio stanowią 2-3%
  • Odpowiedz
problem w tym, że najwięcej dystansów pokonywanych samochodem to odcinek 5-8 kilometrów.


@sargento: no i teraz widzisz, należy sobie odpowiedzieć na pytanie - dlaczego w takim razie mieszkańcy miast nie używają rowerów lub komunikacji? i skąd te dane, ile wynosi przeciętna trasa?

jeśli poznamy odpowiedź, czemu ludzie nie używają rowerów (bo teksty o wygodzie to można mówić kretynom) to będzie wiadomo, co poprawić.

A i tak, rodzinki mają po 2 a
  • Odpowiedz
@manjan:

już jest takie coś. samochodem osobowym można parkować na każdym chodniku, bo chodnik jest projektowany po to, żeby był jednocześnie parkingiem. ograniczenie to 2.5 tony masy własnej samochodu.


Nie ma czegoś takiego. Masz warunkową możliwość zaparkowania samochodem osobowym pod warunkiem zaparkowania przy krawędzi jezdni, zostawiając minimum 1,5 metra dla pieszych i dodatkowo są odległości od przejść skrzyżowań itd. Chodniki nie są pod to projektowane, dlatego się od tego #!$%@?ą.

Wpływ
  • Odpowiedz
@SwidraVytra:

Nie ma czegoś takiego. Masz warunkową możliwość zaparkowania samochodem osobowym pod warunkiem zaparkowania przy krawędzi jezdni, zostawiając minimum 1,5 metra dla pieszych i dodatkowo są odległości od przejść skrzyżowań itd. Chodniki nie są pod to projektowane, dlatego się od tego #!$%@?ą.


ano właśnie jest. chodnik nie może zostać oddany do użytku, jeśli nie spełnia norm i nie udźwignie ciężaru samochodu. to, że teraz włodarze miast stawiają wszędzie zakazy, słupki, nie
  • Odpowiedz
@manjan:

ano właśnie jest. chodnik nie może zostać oddany do użytku, jeśli nie spełnia norm i nie udźwignie ciężaru samochodu


No udowodnij mi jakie to są normy, które musi spełnić chodnik.

rowery są dobre do "zbitych" miast typu Kopenhaga czy Amsterdam, które są kilka razy mniejsze powierzchniowo od takiej Warszawy.


#!$%@? o szopenie.

no nie jeździłem, to źle, że się wypowiedziałem.


Wypowiadasz się na wiele tematów o których pojęcia nie masz.
  • Odpowiedz
@manjan: Rowerem jadąc z maksymalną przez ciebie osiągalną prędkością, nie możesz tamować ruchu. Tak samo jak ciągnik z orką, jadący 30 na godzinę poza zabudowanym tego ruchu nie tamuje. Są sytuacje kiedy rowerzysty nie wyprzedzisz i musisz jechać jego prędkością. Mimo tego, że kiedyś tam jeździłeś na rowerze chyba nie bardzo rozumiesz.

Jeżdżę defensywnie, a i tak zdarzają się za bliskie wyprzedzania i zajechania drogi na skrzyżowaniu po to żeby skręcić
  • Odpowiedz