Wpis z mikrobloga

Motomirki, jakie opony polecacie do Aprilli Tuono V4 1100 2021 (tył 190/55, przód standard) ? Używam ją głównie na trasach oraz dojazdy do pracy (20 km w jedną stronę). Aktualnie mam jeszcze OEM Pirelli Diablo Rosso 3, które są od nowości czyli 4000 km maja jeszcze 3 mm z przodu i 4 z tyłu ale szczególnie przód kiepsko czuje. W deszczu są znacznie gorsze od Michelinow Road 5. Tyl mi 2 razy lekko uciekł. Jeżdzę raczej spokojnie, z 2-3 wyjazdy na tor w sezonie. Czy możliwe ze te Rosso 3 trzymaja tak kiepsko ze względu na to, ze sa na pierwszy montaż w Aprilli?
#motocykle
Pobierz
źródło: comment_1659114098XNW63ynUBB8OBmm13uYa5E.jpg
  • 15
@Man_of_Gx: Dobra uwaga, dzięki. Jednak największy problem widzę w większym złożeniu przy stałej prędkości, gdzie przód robi się „miękki” a tył przesuwa się jakby szukał trakcji. Uślizg przy przyspieszaniu jest czasem fajny ( ͡° ͜ʖ ͡°) . A szybsze blokowanie przedniego kola przy hamowaniu tłumacze większą masą niż w przypadku F4i, gdzie mialem Road 5. Najbardziej zalezy mi na tej przyczepności w złożeniu i bardziej stabilnego przodu.
Tak. Zostało jej jeszcze nieco ponad 4 mm. Mówiłem, że spokojnie jeżdzę. Nowe moto to chce przywyknąć. Co o tym myślisz?


@UnnamedX: myślę że te uslizgi to raczej w twojej wyobraźni. co prawda miałem fabryczne supercorsy a nie rosso, ale po 5k to były totalne smietniki. potem angel ST wytrzymał u mnie na przodzie niecałe 6k i też był totalny śmietnik. nic mi się nigdy nie slizgalo ¯\_(ツ)_/¯ i ani nie
@Steven_Hyde: Możliwe. Zostaje jeździć, obserwować. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Po prostu może musze przywyknąć do tego, że może przez większą mase lub cokolwiek innego jest mniej stabilna przy większym złożeniu. Myślałem, że to wina opony, że tak to myszkuje bo w F4i nic takiego nie uświadczyłem.
@UnnamedX: ale ta opona nie wyglada na taka coby sie ktos na niej jakos mocno skladal. ot, normalna jazda ¯\_(ツ)_/¯ pewnie zawieszenie masz miekkie to ci myszkuje, nie wiem. dopompuj sobie kola ( ͡º ͜ʖ͡º)
w ogole, co tu porownywac sportowy motocykl, bo chyba takim jest f4i, do jakiegos #!$%@? wi czego sport-nejkeda czy co to tam jest. wiadomo, ze bedziesz mial inne odczucia.
@UnnamedX: nawet przy stałej prędkości w winklu musisz być delikatnie "na gazie" a ciałem nieco z boku moto (na ulicy nieco, na torze więcej) i w ogóle całe to ustawienie ciała w zakręcie, popróbuj, jak nie pomoże szukaj nowych laczków.
Fi4 to rower, tak łatwo jeździ, dużo wybacza itp. ale liter to już potrzebuje techniki, szczególnie V4.

Gx
@Steven_Hyde: No właśnie wiem, że mocno się nie składam bo czuje taka nerwowość. Dlatego na ulicy jeżdzę z dużym zapasem. Sprobuje poćwiczyć i ustawie pod siebie zawieszenie, bo jeszcze nie regulowałem. Dzięki
@Man_of_Gx: Ok, poszukam też treningów na torze by w pewnych warunkach sprobować swoich możliwości. Faktycznie F4i jest bardzo lekka i z latwoscia przechodzi lewo-prawo. Niski moment do 10 tys obrotów też pomaga. Miałem ja sprzedać ale narazie stoi w garażu :)
@UnnamedX: moim zdaniem zdecydowanie za mocno odkrecasz przy zbyt slabym zlozeniu.

Wchodzisz w zakret ze zbyt mala predkoscia jak na mozliwosci motocykla, po czym odkrecasz manetke stosunkowo mocno. Moto sie kladzie.
Opona sie zwija, czyli moc jest przenoszona na kolo - cudow nie ma, jak asfalt sliski to beda uslizgi. '
Ja sie tam nie znam, ale sprawdzil bym styl jazdy bo po tej oponie, wygladasz mi troche na mistrza prostej.