Wpis z mikrobloga

#grybezpradu

Cześć Mirki, potrzebuje waszej porady.

Jestem początkującym, grałem w planszówki w barach.

Szukam gier dla 2 oraz 2-5+ osób dorosłych.

Gry dla większej grupy powinny mieć niski próg wejścia, chodzi o szybką naukę.

Co moglibyście polecić?

Zastanawiałem się nad kilkoma tytułami.
Neuroshima Hex, Terraformacja Marsa, 7 cudów świata oraz Kolejka.

Co myślicie o powyższych i czy macie coś jeszcze do polecenia?
  • 13
  • Odpowiedz
  • 1
@Arxr Obczaj sobie jeszcze: Smallworld, Teotihuacan, El Dorado, Tekhenu, Maracaibo, Tzolkina i Root. Neuroshima i Terraformacja Marsa są spoko, chociaż nie do końca maja taki niski prog wejścia. Dla ludzi którzy graja w planszówki może i tak, ale laików czasem odtrącają. Kolejka jest banalna ale według mnie bardzo szybko się nudzi.
  • Odpowiedz
@Arxr: Niski prób mają jeszcze najpopularniejsza na świecie Carcassonne, Kingdomino czy Przebiegłe wielbłądy. 7 Cudów Świata Pojedynek bardzo polecam! El Dorado i troszkę trudniejsze Zaginiona wyspa Arnak tez ponoć bardzo fajne, kupiłem oba, ale nie grałem.
  • Odpowiedz
@Arxr: terraformacja to dość specyficzna gra, kupiłem, 100 zł to nie majątek, ale z tym graniem w to ciężka sprawa. Problem jest znalezieniem chętnych początkujących, mało komu się podoba.
Jak masz 4 osoby chętne do grania to Res arcana fajnie sprawdza, Brass też jest spoko na początek, ale musisz mieć osoby, które chcą trochę pomyśleć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Arxr: 7 cudow swiata, splendor na start spoko.
Neuroshimahex jest cudowna gra, ale nie wiem czy taki niski prog wejscia ma.
W sumie moja pierwsza planszowka :D
  • Odpowiedz
@Arxr: Zaginiona wyspa Arnak, dla początkujących jak znalazł. Od 1 do 4 graczy. Wszystko jest czytelne, gra ma miła dla oka kolorystykę i jak się ogarnie zasady, to partie nie są zbyt długie, ok 25-30 minut na osobę. Trudność jest na średnim poziomie, ale już po pierwszej rozgrywce będzie zrozumiała.