Wpis z mikrobloga

Cześć, podczas użytkowania MacBooka pro M1 ot tak pojawiło się pęknięcie ekranu, z tego co czytam na różnych forach etc. jest to mega popularny problem w tym modelu i faktycznie wg wielu użytkowników pęknięcia pojawiają się samoistnie. Jak podejść do tematu reklamacji/gwarancji produktu, żeby nie zawalić sprawy. Produkt zakupiony został niecałe 4 msc temu na allegro ze sklepu Neonet i posiada roczną gwarancję. Na początek otworzyłem dyskusję i zgłosiłem problem ale na 99% jestem przekonany że zostanie odrzucona. Jak postępować dalej, macie jakieś rady? Może ktoś się spotkał z podobnym problemem?

#apple #macbook #reklamacja
  • 21
@xdTM
Wpisz w google frazę macbook pro m1 pekniety ekran apple i kliknij pierwszy link ze strony android. Jest to masowy problem w tych modelach. Po prostu podnosisz ekran i widzisz czarne paski, są jakieś przesłanki że problem może być spowodowany wadą konstrukcyjną.
@bialo_niebieski:
Wpisz w google frazę + self cracked i kliknij pierwszy link ze strony x. Jest to masowy problem w tych modelach. Po prostu podnosisz ekran i widzisz czarne paski, są jakieś przesłanki że problem może być spowodowany wadą konstrukcyjną.

https://lublin.today/wielu-wlascicieli-google-pixel-6-i-6-pro-zglasza-pekniecia-ekranu/
https://galaktyczny.pl/2014/04/13/trudne-sprawy-czyli-samopekajaca-szybka-w-smartfonach-galaxy/
https://www.ifixit.com/Answers/View/269104/Screen+cracks+without+dropping+phone.
Kto pracował w obsłudze klienta wie, że klient prędzej obwini matkę Teresę z Kalkuty i Jana Paweła 2 niż siebie samego
@xdTM: @bialo_niebieski: problem znany i lubiany. Jedyna szansa na naprawę to powołanie się na tzw ‚single hairline crack’ dzwoniąc na infolinie Apple, ale szanse rozpatrzenia daje 50/50


Musi być spełnionych wiele warunków - brak point of impact, jedna rysa, brak pajączka, idealny stan reszty komputera. Pękają tak ekrany praktycznie każdej elektroniki ze względu na naprężenia i o ile w przypadku iPhone czy iPada to łatwo spełnić te warunki, bo warstwa
@bialo_niebieski: Jeżeli produkt ma poniżej roku, ja bym leciał z rekojmi i wady ukrytej produktu w momencie zakupu która aktywowała się po odbytym czasie, reklamowałem w ten sposób masę produktów w tym tv również z nierównomiernym podświetleniem ( które wyszło po 9 miesiącach ) i z większymi bądź mniejszymi problemami zawsze wygrywałem. W takich sytuacjach to sprzedawca ma obowiązek wskazać ze było inaczej, i najpierw może naprawić natomiast jeżeli naprawa będzie
@bialo_niebieski: Nie piszesz pismo ze wraz z prawem które Ci przysługuje chciałbyś oddać produkt do naprawy z tytułu rekojmi ( poczytaj w necie, znajdziesz na pewno jakieś gotowe wzory wraz z artykułami prawnymi które umożliwiają Ci skorzystanie z tego ), kontaktujesz się w formie pisma / maila ze sprzedawca, następnie jak oni wrócą do Ciebie pewnie będą Chciceli zweryfikować produkt odsyłasz im, No i tu kwestia czy będzie decyzja pomyślna czy
@bialo_niebieski: Trzymam kciuki, tam trzeba być stanowczym i nie odpuszczać, jeżeli zrzuca Cię na krzaki to mówię idziesz odrazu do rzecznika praw konsumenta i on w twoim imieniu powinien wystosować pismo, potem Ew prawnik ( sam podpis i pieczątka, bardzo dużo często robi) a dużo to nie kosztuje tez wtedy mam nadzieje ze się uda i pójdzie gładko !
@bialo_niebieski: zgłębiałem kiedyś temat. Rzecz jest prosta jak konstrukcja cepa. Otworzyłeś kiedyś laptopa z boku za matrycę a nie na środku. Tam ramki są małe, zawiasy specyficznie zrobione, naprężenia spore i tyle. To jest w pewnej częsci wada konstrukcyjna a w drugiej części wina użytkownika. Gdyby to byl jakiś poważny temat to uszkodzen byloby 100 razy wiecej i musieliby zrobic program naprawczy.