Wpis z mikrobloga

Cześć, podczas użytkowania MacBooka pro M1 ot tak pojawiło się pęknięcie ekranu, z tego co czytam na różnych forach etc. jest to mega popularny problem w tym modelu i faktycznie wg wielu użytkowników pęknięcia pojawiają się samoistnie. Jak podejść do tematu reklamacji/gwarancji produktu, żeby nie zawalić sprawy. Produkt zakupiony został niecałe 4 msc temu na allegro ze sklepu Neonet i posiada roczną gwarancję. Na początek otworzyłem dyskusję i zgłosiłem problem ale na 99% jestem przekonany że zostanie odrzucona. Jak postępować dalej, macie jakieś rady? Może ktoś się spotkał z podobnym problemem?

#apple #macbook #reklamacja
  • 21
  • Odpowiedz
  • 1
@xdTM
Wpisz w google frazę macbook pro m1 pekniety ekran apple i kliknij pierwszy link ze strony android. Jest to masowy problem w tych modelach. Po prostu podnosisz ekran i widzisz czarne paski, są jakieś przesłanki że problem może być spowodowany wadą konstrukcyjną.
  • Odpowiedz
@bialo_niebieski:
Wpisz w google frazę + self cracked i kliknij pierwszy link ze strony x. Jest to masowy problem w tych modelach. Po prostu podnosisz ekran i widzisz czarne paski, są jakieś przesłanki że problem może być spowodowany wadą konstrukcyjną.

https://lublin.today/wielu-wlascicieli-google-pixel-6-i-6-pro-zglasza-pekniecia-ekranu/
https://galaktyczny.pl/2014/04/13/trudne-sprawy-czyli-samopekajaca-szybka-w-smartfonach-galaxy/
https://www.ifixit.com/Answers/View/269104/Screen+cracks+without+dropping+phone.
Kto pracował w obsłudze klienta wie, że klient prędzej obwini matkę Teresę z Kalkuty i Jana Paweła 2 niż siebie samego
  • Odpowiedz
@xdTM: @bialo_niebieski: problem znany i lubiany. Jedyna szansa na naprawę to powołanie się na tzw ‚single hairline crack’ dzwoniąc na infolinie Apple, ale szanse rozpatrzenia daje 50/50


Musi być spełnionych wiele warunków - brak point of impact, jedna rysa, brak pajączka, idealny stan reszty komputera. Pękają tak ekrany praktycznie każdej elektroniki ze względu na naprężenia i o ile w przypadku iPhone czy iPada to łatwo spełnić te warunki, bo warstwa
  • Odpowiedz
@Homar_smazony_na_wolnym_ogniu: żeby w to uwierzyc, że pęka samo z siebie potrzebowałbym raczej empirycznych dowodów niz opinii właściciela
Właściciel musi wybulic na naprawę więc aby ją usprawiedliwić jest w stanie okłamać samego siebie
  • Odpowiedz
@bialo_niebieski: Jeżeli produkt ma poniżej roku, ja bym leciał z rekojmi i wady ukrytej produktu w momencie zakupu która aktywowała się po odbytym czasie, reklamowałem w ten sposób masę produktów w tym tv również z nierównomiernym podświetleniem ( które wyszło po 9 miesiącach ) i z większymi bądź mniejszymi problemami zawsze wygrywałem. W takich sytuacjach to sprzedawca ma obowiązek wskazać ze było inaczej, i najpierw może naprawić natomiast jeżeli naprawa będzie
  • Odpowiedz
  • 0
@Homar_smazony_na_wolnym_ogniu dokładnie jak napisałeś, pęknięcie wyglądało jak włosek na ekranie, po kilkunastu minutach na jego szerokości pojawiły się pionowe czarne paski na wyświetlanym obrazie. Żadnych dodatkowych uszkodzeń szkła, żadnych pajączków etc.

@Maciek952 W jaki sposób się to odbywa? Odsyłasz produkt wraz ze specjalnym formularzem?
  • Odpowiedz
@bialo_niebieski: Nie piszesz pismo ze wraz z prawem które Ci przysługuje chciałbyś oddać produkt do naprawy z tytułu rekojmi ( poczytaj w necie, znajdziesz na pewno jakieś gotowe wzory wraz z artykułami prawnymi które umożliwiają Ci skorzystanie z tego ), kontaktujesz się w formie pisma / maila ze sprzedawca, następnie jak oni wrócą do Ciebie pewnie będą Chciceli zweryfikować produkt odsyłasz im, No i tu kwestia czy będzie decyzja pomyślna czy
  • Odpowiedz
@bialo_niebieski: Trzymam kciuki, tam trzeba być stanowczym i nie odpuszczać, jeżeli zrzuca Cię na krzaki to mówię idziesz odrazu do rzecznika praw konsumenta i on w twoim imieniu powinien wystosować pismo, potem Ew prawnik ( sam podpis i pieczątka, bardzo dużo często robi) a dużo to nie kosztuje tez wtedy mam nadzieje ze się uda i pójdzie gładko !
  • Odpowiedz
@bialo_niebieski: zgłębiałem kiedyś temat. Rzecz jest prosta jak konstrukcja cepa. Otworzyłeś kiedyś laptopa z boku za matrycę a nie na środku. Tam ramki są małe, zawiasy specyficznie zrobione, naprężenia spore i tyle. To jest w pewnej częsci wada konstrukcyjna a w drugiej części wina użytkownika. Gdyby to byl jakiś poważny temat to uszkodzen byloby 100 razy wiecej i musieliby zrobic program naprawczy.
  • Odpowiedz