Wpis z mikrobloga

@MrNeko: ale co chcesz konkretnie osiągnąć? Móc ustawiać Materiał w BP przy stawianiu obiektu, czy zmieniać materiał w trakcie gry?
W pierwszym przypadku tworzysz sobie variable, w drugim na 100% jest taka funkcja bo sam jej używam.
@MrNeko: źle do tego podchodzisz. W swoim BP stwórz nowy variable o type Material->object reference. Na liście variables obok nazwy swojej nowej variable zaznacz ikonę oka, tak aby była żółta.
Teraz jak wstawisz do gry swój BP, to w panelu po prawej będzie opcja wyboru materiału.
@MrNeko: jeszcze taka mała uwaga o której zapomniałem, przy zabawie z silnikiem nie ma to znaczenia, ale już przy ambitniejszym projekcie tak.
Staraj się mieć jak najmniej Materials na swoim poziomie. Każdy Material zżera zasoby na ich kalkulację. Dlatego w UE jest coś takiego jak Material Instance. Przykład:
Robię strzelankę gdzie będzie 30 broni. Zamiast tworzyć 30 materiałów dla każdej z nich, tworzę jeden Master Material i od niego 30 Material