Wpis z mikrobloga

Świetna analiza na reddicie użytkownika dialtone. Polecam, bo juz którys raz robi dobrą robotę.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/vuin2l/austria_2022_top_3_quali_telemetry_max_with_the/

Tłumacząc za pomoć deepl.com, ale polecam oryginał przeczytać dla ludzi z podstawowym ang:

Gratulacje dla Maxa za naprawdę dobre okrążenie podczas kwalifikacji. Dużo ciekawych rzeczy do przeczytania w tej telemetrii:

Top speed ma bardzo niewielką przewagę dla RBR, około 2-3kph, naprawdę niewielką i prawdopodobnie nie tam, gdzie RBR robi zyski.

S1 z RBR jest dobry, ponieważ VER naprawdę udaje się być szybki z T1, średnio VER jest 6kph szybciej przez ten zakręt, nawet podczas hamowania wcześniej.

Ferrari naprawdę udaje się hamować później w prawie każdym zakręcie i ma oczywistą przewagę w zakrętach o dużej prędkości (>200 km/h), szczególnie w T6, T7 i T9, w T7 właściwie mały błąd Leclerca powoduje, że traci on minimalną prędkość, ale i tak udało mu się przejść przez zakręt szybciej niż RedBullowi.

Leclerc popełnia też kolejny błąd w T10, gdzie przed wejściem w zakręt ma lekką nadsterowność, która zmusza go do przejścia na pełny gaz znacznie później niż Verstappena. Być może jego opony zniknęły wraz z cyklem temperaturowym, przez który przeszły jeszcze przed wyjściem Russella.

Ponieważ czasy Verstappena S1 i S2 na jego najlepszym okrążeniu nie dorównywały poprzedniej próbie, cofnąłem się, by sprawdzić jego poprzednie okrążenie względem Leclerca:


r/formula1 - Austria 2022 TOP 3 Quali telemetria: Max z postępującą poprawą, Karol z drobnymi błędami i dlaczego Mercedes się rozbił?

VER pierwsza próba v LEC najlepsza próba

Moja rada dla Ciebie to otworzyć ten wykres i poprzedni w 2 zakładkach tuż obok siebie i szybko je przerzucić. Oto co zobaczycie:

VER stracił trochę na prędkości maksymalnej

Przeszedł przez T1 dużo szybciej, zyskał też dużo więcej czasu na prostych, mimo że był wolniejszy w T1, możliwe, że między próbami podnieśli też trochę siłę docisku przodu, może też w odpowiedzi na skargi Checo na podsterowność i nie włączające się opony.

Każdy punkt hamowania na kolejnym okrążeniu był nieco lepszy, Max naprawdę szukał wszystkiego, co mógł uzyskać i nawet nieznacznie poprawił T10.

Po prostu dobra praca nad dopracowaniem bez błędów.


r/formula1 - Austria 2022 TOP 3 Quali telemetria: Max z postępującą poprawą, Karol z drobnymi błędami i dlaczego Mercedes się rozbił?

VER kontra SAI

W przeciwieństwie do okrążenia Leclerca, ta dwójka jest niemal identyczna, może SAI ma nieco mniejszy downforce z przodu niż Leclerc, w końcu woli under steery car, ale prędkość maksymalna SAI jest nieco wyższa niż LEC, a dla porównania, wydajność w zakrętach SAI jest nieco gorsza, ale jakby taka sama jak VER, gdzie jednak znów SAI traci szansę na pole position w T10, Verstappen naprawdę solidnie przejechał ten zakręt.

Teraz oba Merce zgasły i byłem ciekaw dlaczego:


r/formula1 - Austria 2022 TOP 3 Quali telemetria: Max z postępującą poprawą, Karol z drobnymi błędami i dlaczego Mercedes się rozbił?

LEC kontra HAM

Wybrałem LECa do porównania z HAMem, ponieważ LEC miał największą prędkość w zakrętach, w których HAM wyjechał. Pierwsza uwaga to znowu jest lekki deficyt prędkości maksymalnej, 3kph do Ferrari, więc jest to deficyt prędkości 6kph do RBR. 6kph zaczyna być nieco zauważalne, ponieważ zjada w co masz z holowania i DRS, więc to będzie trudne dla HAM wyprzedzić RBR na torze, ale może mogą one dzięki wydajności hamowania, który wydaje się na równi z Ferrari.

Kraksa miała miejsce w T7 i chłopak Ham tym razem źle ocenił ten zakręt, jechał przez niego za szybko i samochód po prostu nie mógł sobie z nim poradzić. To zgadza się z tym, co Toto Wolff powiedział austriackiej telewizji.

Zobaczmy George'a:


r/formula1 - Austria 2022 TOP 3 Quali telemetria: Max z postępującą poprawą, Karol z drobnymi błędami i dlaczego Mercedes się rozbił?

RUS v LEC

George ma więc nieco większą karę za prędkość maksymalną, a prędkość, jaką RUS wykorzystuje do przejechania T6 i T7, znacznie wolniej niż LEC, pokazuje, jak bardzo poza limitem pojechał HAM, by wyciągnąć z samochodu czas. Błąd George'a jest nieco bardziej subtelny, ale próbuje on zbyt szybko włożyć pedał w T10, widać, że jest to nawet wcześniej niż Karol, jego ślad prędkości zaczyna nabierać prędkości zanim Karol był gdziekolwiek w pobliżu wierzchołka. Próbując przewidzieć wierzchołek zakrętu, George odbił się od krawężnika, a samochód nie był wystarczająco stabilny, by wcisnąć pedał, przez co zaczął się kręcić.

Na koniec dnia obaj kierowcy Merca zgasli, bo za dużo wymagali od samochodu.

Nikt nie zna jeszcze symulacji wyścigu i opon, zobaczymy jutro, ale FP2 jest o 4 rano dla mnie, więc będę po prostu cieszyć się wyścigiem sprintu.

Na zdrowie.

EDIT: Żeby pokazać o ile szybciej Lewis próbował przejechać przez T6 i T7 w swojej próbie w Q3 w porównaniu do swojego najlepszego czasu w Q2:


r/formula1 - Austria 2022 TOP 3 Quali telemetria: Max z postępującą poprawą, Karol z drobnymi błędami i dlaczego Mercedes się rozbił?

HAM Q2 v HAM Q3

To jest ogromna różnica prędkości w T6 i T7 w porównaniu do poprzedniej próby, nic dziwnego, że opony się poddały.


Pierwsza fotka Lec vs Ver.

#f1 #f1comapre #hamilton #leclerc #maxverstappen #kalkazreddita
A.....7 - Świetna analiza na reddicie użytkownika dialtone. Polecam, bo juz którys ra...

źródło: comment_1657314750tKzUBm296JszZvjBl8pUXJ.jpg

Pobierz
  • 5