Aktywne Wpisy
![Adamfabiarz](https://wykop.pl/cdn/c0834752/97846dcb4fdbb14206ba0caa90547f91ab01a39cd8459819fd1f48d293867512,q60.jpg)
Adamfabiarz +8
Niska frekwencja w referendum wybitnie pokazuje ile jeszcze Polakom brakuje do np. Szwajcarów jeśli chodzi o przejmowanie się losami kraju oraz jeśli chodzi o zrozumienie clou demokracji. Nie da się być bardziej bezpośrednio demokratycznym, niż uczestnicząc w referendum. No ale ,,Nitras ze Szczerbą powiedzieli, aby nie głosować". Ech szkoda gadać.
#polityka #wybory #referendum #polska #szwajcaria
#polityka #wybory #referendum #polska #szwajcaria
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.
Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:
CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30
Ceny +/- są takie same. Nie ma
Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.
Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:
CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30
Ceny +/- są takie same. Nie ma
Według Auto Motor und Sport FIA odkryła, że niektóre zespoły bawią się sztywnością deski pod podłogą bolidów. FIA zagroziło podczas ostatniego spotkania dyrektorów technicznych, że w przyszłości ma ona być jednorodnie sztywna na całej powierzchni, co spotkało się z protestem Red Bulla i Ferrari.
Pozostałe zespoły podejrzewają, że podłoga w bolidach tych dwóch stajni jest elastyczna, co zwiększa docisk. Chodzi tutaj nie o całą podłogę, a konkretny obszar gdzie przymocowana jest deska, czyli centralną część. Tam podobno powietrzne przelatuje między deską a resztą podłogi, co teoretycznie umożliwia pewną elastyczność.
FIA odkryło to analizując bolidy pod kątem podskakiwania. To może być skutek uboczny słynnej dyrektywy, która w jakiejś formie ma wejść od GP Francji, ale raczej nie będzie mieć wpływu na układ sił.
Powstał spór, bo Red Bull i Ferrari podejrzewają, że stoi za tym Mercedes, który chce ograniczyć docisk generowany z podłogi, co pozwoliłoby im pozostać przy swoim koncepcie budowy bolidu. McLaren również miałby na tym najwięcej zyskać.
Od siebie dodam, że jeśli to jest prawda, to FIA mogłaby zmodyfikować przepisy powołując się na względy bezpieczeństwa, aby wyeliminować takie praktyki. Nie potrzebują do tego zgody zespołów. Gdyby uderzyło to konkretnie w te dwa zespoły, to doprowadziłoby do wyrównania układu sił.
Aktualizacja 11:15
O sprawie piszą już wszystkie istotne media.
FIA od GP Francji zaostrzy kontrolę sztywności podłogi dyrektywą techniczną dotyczącą kontroli podskakiwania, która została przedstawiona zespołom. Niektóre zespoły miały mieć podłogę odginającą się o 6 mm w kluczowych miejscach, a regulamin pozwala na 2 mm.
W słynnej dyrektywie dotyczącej podskakiwania była mowa od początku o desce pod podłogą, ale wszyscy założyli, że to nic nie zmieni, bo u nikogo nie zaobserwowano nadmiernego zużycia. Teraz wygląda na to, że FIA od początku podejrzewała elastyczność.”
Źródło : CyrkF1
#f1
WSZYSTKO ROBIĄ DLA MERCEDESA !111!!1!1!11!