Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,
na wyjeździe z mojej wioski trwa modernizacja trasy kolejowej. Z racji niebezpiecznego wyjazdu na DK i wielu wypadków/kolizji z pociągami zostaną zamontowane rogatki - nawet już są. No i teraz my, mieszkańcy zastanawiamy się jak bezpiecznie będziemy mogli wyjechać na DK. Samochód stojący na wyjeździe na DK na linii warunkowego zatrzymania ma szlaban na wysokości samochodu, stanie na przejeździe to też słaby pomysł, przed przejazdem jest skrzyżowanie, też nie powinno się blokować, stawać przed skrzyżowaniem i startować na DK z odległości ok 30 m nie uśmiecha się nam
Ktoś coś?

#prawojazdy #polskiedrogi #samochody #motoryzacja #kolej #pytanie
deluge1 - Cześć Mirki,
na wyjeździe z mojej wioski trwa modernizacja trasy kolejowej...

źródło: comment_1656571249TAeqBczbB7QmQLSu9lPcXh.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
@deluge1: Bezpiecznie, niezgodnie z przepisami to na skrajnię. Przy okazji tej inwestycji powinien powstać w niej pas rozbiegowy. Ale to tylko w prawo. W lewo właściwie nie mam pomysłu. Chyba tylko światła.
  • Odpowiedz
Będzie modernizacja, ale:
"Natomiast w ostatnich dniach opublikowana została informacja, które firmy nadesłały swoje oferty na opracowanie dokumentacji dla inwestycji na DK 91 na odcinku Toruń - Łysomice. Tutaj kwota na sfinansowanie zamówienie to 3 926 440,00 zł brutto. W tym przypadku 3 z 4 firm nadesłały zgłoszenia „mieszczące się” w tej zakresie. W opisie zamówienia jest wskazana konieczność rozbudowy drogi do przekroju 2x2, budowę skrzyżowań/węzłów, rozwiązanie powiązania układu drogowego i kolejowego,
  • Odpowiedz
@deluge1: Ja jeszcze widzę jedną "genialną" stronę takiego rozwiązania. Zamkną rogatki tak jak zwykle w Polsce się zamyka - na 10 minut przed przyjazdem pociągu, i ktoś z krajówki będzie chciał skręcić w tą ulicę. Co zrobi? Pewnie stanie... tak jak wszyscy za nim.
  • Odpowiedz
Ktoś coś?


@deluge1: wiadukt w ciągu linii kolejowej ( ͡° ͜ʖ ͡°) A tak naprawdę to ciężko o dobre rozwiązanie. Najlepiej było by tą dróżkę Leśną po prostu przed torami zlikwidować a wyjazd z wioski przenieść gdzie indziej - pytanie tylko jak to wygląda w szerszej perspektywie bo teraz to nie wiele widać co jest dookoła...
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: spoko, "jadąc w dół" można ominąć delikwenta poboczem łamiąc przepisy, a "jadąc w górę" można też zjechać na pobocze przekraczając linie ciągłą łamiąc przepisy :)
  • Odpowiedz
@deluge1: No wiem, ale infrastruktura, przy której trzeba zakładać, że ludzie będą łamać przepisy aby to jako tako funkcjonowało, jednak jest słabym pomysłem.

Druga sprawa, może osobówka ominie, natomiast tir raczej nie da rady, a w wypadku rogatek na 100% przejazd będzie dużo dłużej zablokowany niż w wypadku niestrzeżonego.
  • Odpowiedz
OP pochodzi chyba z miejscowości Papowo Toruńskie.


@Thor1990: zgadzało by się. No więc jak dla mnie to zlikwidować ten przejazd w cholerę a w zamian zmodernizować
odcinek Leśnej wzdłuż linii kolejowej i niech jeżdżą do skrzyżowania z 552 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@stefankot: Tam nie ma opcji już, PKP zmodernizowało i tak zostanie na kilkanaście/dziesiąt lat, będzie podobno rozwiązanie drogowe ale to za kilka lat, a pytanie brzmi co teraz i jak wyjeżdżać, droga wzdłuż torów w 552 jest zablokowana betonowymi zaporami, jako że ma pełnić rolę drogi rowerowej
  • Odpowiedz
droga wzdłuż torów w 552 jest zablokowana betonowymi zaporami, jako że ma pełnić rolę drogi rowerowej


@deluge1: to zmienia postać rzeczy, nie jest to zbyt dobrze widoczne ale faktycznie przy maks przybliżeniu widać zapory, w takim razie wg mnie pozostaje jedynie modernizacja/połączenie Modrzewiowej z Ogrodową bo tak to w praktyce jesteście odcięci od świata bez tego przejazdu.

Edit: w sumie można Kościelną do Warszawskiej, trochę na około no ale co
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@deluge1: stoisz przed szlabanem półki jedno auto nie odjedzie i tak pojedynczo. Z przejazdami nie ma żartów. I zawsze czekać jak się podniosą do końca i ruszać tylko w tedy kiedy zgaśnie czerwony sygnał. I za żadne skarby nie zatrzymywać się na torach! Na drodze trzeba być cierpliwym.
  • Odpowiedz
@Lardor: auto czekające na wyjazd tuż przed DK w połowie jest pod szlabanem, gdy przejazd zacznie się zamykać to jest problem, jedyne "bezpieczne" miejsce jest przed szlabanami na skrzyżowaniu z ulicą Kopernika, gdzie widoczność na DK jest znikoma
  • Odpowiedz
infrastruktura, przy której trzeba zakładać, że ludzie będą łamać przepisy aby to jako tako funkcjonowało, jednak jest słabym pomysłem.


@GaiusBaltar: witamy w Polsce
  • Odpowiedz
@bidzej: Wiem wiem... ale kurcze, robienie szlabanów bez przebudowy tej drogi to poroniony pomysł. Trzeba by przy przejeździe poszerzyć to do 4 pasów. Dla obu kierunków pasy do skrętu oraz pas rozbiegowy dla wyjeżdżających z przejazdu kolejowego. Wtedy to by miało ręce i nogi - same rogatki mogą uczynić całość jeszcze mniej bezpieczną (czyli standard w Polsce).
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: zgadza się, ale ta droga i te tory są tam od dziesiątek, jak nie setek lat. To szmat czasu, żeby tam coś zmienić, np. przesunąć drogę o 5m na wschód i zrobić cywilizowany zjazd i rozbieg (z wyjazdem tylko w prawo) a do tego wyjazd z wioski w innym miejscu.
  • Odpowiedz