Wpis z mikrobloga

Też nie wiem co mi tu wyliczyłeś ( ͡º ͜ʖ͡º).


@micelangeloB: Bo powinien policzyć o ile dłuższą czy krótszą drogę pokona twoja stopa po obwodzie bo w wypadku prosów to może być kilka sekund na mecie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@matetaket: @micelangeloB: @KierownikW10:
Różnica maksymalnego wychylenia korby podczas godziny jazdy. Porównując dwie korby (patrząc na nie) widzimy tylko 2.5mm różnicy w długości - wydaje się że to nie ma znaczenia. Prawda jest taka że te godzinne 240m może skutkować np bólem kolan.
@4x80: tu sprawa nie jest taka prosta bo w teorii dłuższa dźwignia = większa moc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
mi te sekundy za jedno tylko czy to jakiś wpływ na hmm biodra czy inne elementy ruchowe ma?


@micelangeloB: Podałem jako ciekawostkę bo czytałem o tym dobry artykuł, co do długości u mnie nie miało to żadnego znaczenia, a jeździłem na 170, 172.5 oraz 175.

tu sprawa nie jest taka prosta bo w teorii dłuższa dźwignia = większa moc


@Aczo: Tak ale musisz wykonać więcej pracy. Dla mnie te aspekty
@uysy: tzn problem jest tego typu, że nie ma 172,5. Więc 170 lub 175. W sumie znalazłem jakiś crank arm calc w necie i z moim wzrostem i przekrokiem wskazują jako 170 na prawidłową długość.
Kiedyś się jeździło na długich korbach i twardych przełożeniach bo "wincy mocy"= lepiej.
Teraz nauka obaliła trochę takich teorii i prosi jeżdżą z wyższą kadencją. Wyższą kadencję łatwiej utrzymać na krótszych korbach.
To samo z ciśnieniem w oponach kiedyś się jeździło na cieniutkich, nabitych na 130psi a teraz 25-28 i jak najniższe ciśnienie (żeby tylko nie dochodziło do pinch flatów).
@Aczo: To nie z jakiegoś magicznego mnożenie długości korby przez liczbę obrotów bierze się ból kolan. Dłuższa korba to większe wyciągnięcia mięśni (zwłaszcza przy pochylonej pozycji) i stąd te bóle kolan, pleców itp.