Wpis z mikrobloga

#it #pracait

Czy helpdesk na samym początku przygody z IT jest okej? Czy jakaś tam wiedza hardware, bardzo dobra znajomość windowsa, rozwiązywanie prostych problemów z urządzeniami peryferyjnymi, szybkie posługiwanie się wyszukiwarką w celu odnalezienia jakiejś instrukcji, ogólnie - bardzo sprawna obsługa komputera - czy mam jakiekolwiek szanse z tym co napisałem, czy musiałbym nabyć jakąś wiedzę? Jeśli tak, to jaką - i jak polecacie to zrobić? Zegar tyka, niektórzy będą się śmiać ale jest to moje takie troszkę marzenie zacząć pracę w której jakieś doświadczenie pozwoli mi na znalezienie innej pracy w razie czego, lub będę mógł się w niej rozwijać - praca na magazynie dużo mi nie da :/ Nawet nie znam zarobków, głównie chodzi mi o rozwój. Najbliższe firmy 50km ode mnie, ale mimo to chcę spróbować
  • 21
@stuparevic: Angielski komunikatywnie, rozumiem i powiem ale średnio poprawnie gramatycznie. Nie było raczej sytuacji gdzie bym się nie dogadał z kimś przykładowo na jakimś serwerze, ale nie jest to język wysokich lotów
@powaznyczlowiek: Właśnie słyszałem że później ludzie idą na inne stanowiska, niekoniecznie na programistów. Mi osobiście się podoba programowanie, myslę że byłbym w stanie przepracować parę lat aby się czegoś nauczyć, ale mam wrażenie że te poradniki nie dają mi to czego bym chciał, odpowiedzi na moje pytania - a robiąc coś nie wiedząc co to jest, to daje uczucie bezradności i braku sensu
@lexico: Właśnie jak wspominałem lub nie, będzie to moja pierwsza praca i nie powiem, stresuję się najbadziej tym że pójdę gdzieś i ktoś pomyśli coś w stylu "po co on tu przyszedł jak nic nie umie", choć nieskromnie uważam, że bym sobie poradził - od lat rozwiązuje problemy wszystkich wokół i praktycznie zawsze wiem co robić i przede wszystkim mam olbrzymią chęć rozwoju, chcę się edukować.
@stuparevic: Właśnie skończyłem technikum o profilu technicznym, nie wiem czy mogę nazwać się posiadaczem wykształcenia średniego technicznego, gdyż nie zdałem drugiej kwalifikacji na tytuł technika. Parę kursów, ale nic związanego z informatyką, raczej z programowaniem sterowników czy obsługą maszyn
@Parspakop: z natury helpdesk jest pierwsza druga do bycia adminem, nie programista
w firmach malych i srednich admini siedza z helpdeskeim, to plus
w duzych korpo helpdesk siedzi oddizelnie i dosc szybko sie zamykasz i nie masz skad czerpac wiedzy poza swoimi obowiazkami
@powaznyczlowiek:

prawdopodobnie odwlecze to w czasie twoja karierę programisty

A czemu uważasz, że OP chce zostać programistą?

@Parspakop
Nikt Ci tutaj przepisu nie da, ale imho nie zaszkodzi chociaż spróbować. HD potrafi być albo zmarnowanym czasem, albo naprawdę fajnym wejściem w adminkę, sieci, security, devopsa, w/e
@stuparevic: ja akurat mam studia dzienne i w czasie studiów pracowałem na takim stanowisku przez pewien czas. Potem przeskoczyłem na programistę i od tamtego czasu już ciągle na takim stanowisku jestem. Wcześniej różne olimpiady, konkursy - no, powiedzmy, że bycie programistą było od samego początku celem, ale cieszę się że zaliczyłem taki przystanek, chociaż pewnie sporo hajsu przeszło mi koło nosa
@powaznyczlowiek: Tak tak, to znaczy to pytanie miało mieć wydźwięk że chciałbym - lecz szukałem szybszego wejścia w ten świat, bo jak czytałem tutaj pod pytaniami właśnie o to jak nauczyć się programować, to mireczki pisały im, że są o wiele mniej żmudne i szybsze sposoby niż programowanie aby wejść. I o to też mi chodziło, ale nie powiedziałbym że skłamałeś. Miło że pamiętasz ( ͡° ͜ʖ ͡°
@mutencath: @powaznyczlowiek: Ważne jest dla mnie to, abyście nie myśleli że jestem z tych co naoglądali się ofert za 10k i teraz chcą po prostu za wszelką cenę tyle zarabiać - mi chodzi początkowo oczywiscie o rozwój, dowodem tego jest to że firmy oddalone są o 50km a wiem że na początku dostanę koło najniższej krajowej. Nie mówię że pieniadze nie są ważne, bo wiadomo że są najważniejsze - ale