Wpis z mikrobloga

#blender #grafika3d #modelowanie

Mirasy, potrzebuję na szybko w blenderze coś wyrzeźbić i utkłem.

Chodzi mi o to, jak robi się taki efekt:

Jest cylinder, który jest na górze i na dole zupełnie płaski. A ja chcę, aby ten cylinder przypominał zbiornik na gaz, czyli miał 'okrągłe dupki'. Jak robi się takie wyoblenia powierzchni, aby nie była całkowicie płaska? Ktoś podpowie?
Pobierz
źródło: comment_1656324696VA2knUK6RJ9tD9FiBx8Mod.jpg
  • 15
@nadmuchane_jaja: no to wydaje mi się, że perfekcyjnie tego nie zrobisz. Ewentualnie podejrzyj sobie jak wygląda siatka na kuli (samo to zakończenie abyś nie miał spiczastego czubka) i spróbuj to odtworzyć. Przyda ci się wbudowany addon "Edge Loops" (trzeba go włączyć) - Zaznaczasz edge, klikasz prawym i tam masz ten addon. Jest kilka przydatnych opcji do wygładzania siatki.
@nadmuchane_jaja: nigdy tego nie robiłem ale może data transfer? Jak ci zostanie ten płaski lub spiczasty koniec, to mógłbyś spróbować przetransferować normalki z modelu zrobionego zalecaną metodą. Ale nie wiem co z tego wyjdzie :P
@nadmuchane_jaja: Na tym okrągłym dysku prawdopodobnie masz nieparzystą ilość punktów jeśli nie działa opcja Face/Tris to Quads, więc użyj noża (k) na bocznej krawędzi i wtedy proponowana opcja niżej (Grid Fill )może zadziałać.