Wpis z mikrobloga

Wymiana klocków w hybrydowym hamulcu Tektro zakończona klęską.

Nie mam siły, żeby wcisnąć te tłoczki w pełni. Jeden tłoczek już i tak przerysowałem i wyszczerbiłem. Prawdopodobnie trzeba odkręcić odpowietrzenie i wtedy powoli wciskać, może to dlatego że to pierwsza wymiana klocków. Trochę się boję, że wtedy jak coś pójdzie nie tak, to 2 dni przed urlopem na rowerze wyląduję zupełnie bez tylnego hamulca. xD

#rower
  • 14
@guru8:

Hybrydy.

No właśnie teraz, po długim zastanowieniu zauważyłem, że szukałem odpowietrzenia w klamkomanetce, która przecież ciągnie linkę. Zawsze miałem w pełni hydrauliczne hamulce, więc mi się chyba to wryło w banię.

To trzeba linkę popuścić w zacisku?

No i ostatnie spostrzeżenie - to jest TRP, nie Tektro.
@guru8: Mamy to. Dzięki za radę! Po puszczeniu linki tłoczki wcisnęły się całkowicie w zacisk. Klocki wymienione.

Z przodu idealnie nie jest, bo klocek leciutko obciera tarczę w jednym miejscu, ale to raczej krzywa tarcza - kosmetyka.

BTW. nowe klocki naprawdę poprawiają jakość, ten rower nigdy tak nie hamował.
@everybodykombinerki: Ty masz Tribana? Fabryczne klocki są słaaaaabe, byle jakie półmetaliczne dają dużą rożnicę, te hamulce to brzytwa.
A na ocierające klocki: chowasz tłoczki> podpinasz linkę> odkręcasz zacisk> kręcisz kołem> naciskasz jak najmocniej na hamulec> przykręcasz zacisk.
Albo ustawiasz ręcznie zacisk, tak by nie ocierało
@guru8: Tak, Triban. Wiesz co, tyle lat jeździłem na dircie bez hamulców, że mi to tak nie przeszkadzało, przedni hamował całkiem nieźle. :-) Tyle że teraz jadę w całkiem spore góry i wolałbym mocniej hamować. Kupiłem półmetaliki Jagwire i faktycznie są bardzo spoko.

Tego sposobu nie znałem. Dzięki, spróbuję w wolnej chwili (pewnie po urlopie, bo nie chcę już przed nim kombinować, to tarcie to tylko leciutko słychać, prawie nie zmienia