Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #renault #samochody

Ma ktoś może Megane IV generacji najlepiej w wersji Grandcoupe i jest w stanie się wypowiedzieć czy poleca czy nie poleca? Szczególnie w wersji z tymi silnikami w okolicach 1.3 litra z (zależnie od liftingu) 130-140 KM w manualu, bo jak oglądałem recenzje to te automaty były ponoć mułowate a ja i tak lubię mieć gałę w łapie tak swoją drogą.

Nie ukrywam że podoba mi się to auto w #!$%@?, tylko jak na Megane wydaje się być troszku drogawe ( ͡° ʖ̯ ͡°) Tym nie mniej bardziej mnie interesuje czy się psuje i czy jest potem na co narzekać.
  • 18
  • Odpowiedz
lubię mieć gałę w łapie


@PiotrFr: ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Polifty lepsze ale jednak różnie bywa z Renault z tych generacji.


Różnie bywa czyli co? Psują się? Bo idzie wyrwać prawie że nowe sztuki za 80-90k, na tym najnowszym lifcie z tym charakterystycznym "talismanowym" rancikiem przy bocznych lusterkach. I to prosto z salonu. Aż się zastanawiam czemu tak tanio, bo to przecież nówki sztuki w zasadzie
  • Odpowiedz
@Khaine: jeżdżę takim w pracy ale w wersji 1.6 206 koni grandtour w automacie. Auto fajne, prowadzi się jak trochę większy gokart. Buda jest taka sam jak w słabszych wersjach. Ogólnie nie jest źle, nic nie stuka nic nie puka ale czasami lubi się zapalić choinka na desce nie z gruchy ni z pietruchy. Polecilbyn to auto nawet w słabszych wersjach
  • Odpowiedz
@Khaine: w Renault można dostać duże upusty jak zawsze i nie ma co się sugerować cenami wyjściowymi.
Elektronika bywa upierdliwa ale nic poważnego raczej. Sam silnik dobry.
Z drugiej strony żona ma Zoe nowe i nie ma problemów.
Jak masz gwarancję to spoko. Mi też się Renówki podobają
  • Odpowiedz
@Khaine: te 130 niby też mają problemy.
Jak coś to szukaj 1.3
Nawet jeśli 1.2 jest jakiś poprawiony (raczej wątpię) to później przez opinie może być problem ze sprzedażą.
Swoją drogą 80k za 4 letnie Megane. Świat zwariował
  • Odpowiedz
Mega samochód, automat zmienia biegi szybciej niż manual. Jeździłem manualem i jest dużo gorszy niż automat, jak sobie weźmiesz tryb Comfort to samochód przy normalnej jeździe zachowuje się tak, że nie czuć, ze masz skrzynię. Tak płynnie zmienia.


@yggdrasil: Cholera, lubię manuale :( Przy okazji boję się że jak coś w takiej wypasionej skrzyni jebnie to się zesram krwią w serwisie.

Ja polecam, aczkowiek ma wady. Ma duży słupek A,
  • Odpowiedz
Swoją drogą 80k za 4 letnie Megane. Świat zwariował


@PiotrFr: Drogo, ale w ciągu najbliższego roku spodziewałbym się że będzie jeszcze gorzej. Więcej aut teraz pewnie zjeżdża do piachu na całkach niż się produkuje. Za rok nawet jak odpalą te nowe lokalne fabryki elektroniki, to zanim zaleją dziurę podażową to minie jeszcze z kolejny rok aż ceny się unormują...
  • Odpowiedz
Manual to gówno. Jak raz kupisz samochód z automatem to nie wrócisz nigdy.


@yggdrasil: Jeździłem autem z automatem i przyznam szczerze że byłem zirytowany, że nie kontroluję sam na jakim biegu jadę. Aczkolwiek może po prostu nie zdążyłem się przyzwyczaić. Nawet w gry wyścigowe gram na manualnych skrzyniach. Tym nie mniej największa moja obawa to awaria takiego automatu. Manual jest prosty z samej swojej natury i przez to tani oraz
  • Odpowiedz
Swoją drogą 80k za 4 letnie Megane. Świat zwariował


@PiotrFr: W zasadzie jak tak teraz się zastanawiam, to moja poprzednia Megane I kosztowała nówka w salonie z tego co pamiętam swego czasu 50k - to był rok 2002. Jakby się tak zastanowić to ten samochód był średni od samego początku, posiadał w sobie całe nic a to i tak była "niezła wersja". W zasadzie jedyna zaleta taka na dłuższą metę
  • Odpowiedz
@Khaine:

Drogo, ale w ciągu najbliższego roku spodziewałbym się że będzie jeszcze gorzej. Więcej aut teraz pewnie zjeżdża do piachu na całkach niż się produkuje.

Chodziło mi bardziej o ceny na francuskim rynku.
Zwykle kombi można za 20k€ kupić z 2022
  • Odpowiedz