Wpis z mikrobloga

#informatyka #programowanie #programista15k #naukaprogramowania
Studiuje obecnie #matematyka na specjalizacji teoretycznej.
W przyszłym semestrze (o ile dotrwam XD) mogę sobie wybrać przedmioty które będe realizował.
Jakie gałęzie matematyki polecacie w stronę informatyki teoretycznej?

Nie chodzi mi o zagadnienia typu działanie procesora, systemy embedded, programowanie, a bardziej chodzi mi o rzeczy pokroju:
-optymalnego działanie na tablicach i strukturach danych
-zamiana funkcji rekurencyjnych na iteracyjne
-sprawdzenie czy mój sposób rozwiązania problemu był optymalny
-wyprowadzanie wzorów, i sprawdzanie dla jakich danych algorytm/równanie się wysypie

Odpowiadając na potencjalne pytanie czemu nie studiuję informatyki. Wychodzę z założenia że klepania kodu może się nauczyć każdy we własnym domu (z resztą sam napisałem pare gównokodów w różnych językach, jak np. apke pogodową w c# z xamarinem, proste silniki gier 2d w c++, pobieranie maili z gmaila pythonem czy symulacje w golangu), natomiast na uniwerku mogę się dowiedzieć jak optymalnie używać zaawansowanego kalkulatora z którego teraz piszę, oraz dlaczego coś zaprojektowano tak, a nie inaczej.
  • 9
optymalnego działanie na tablicach i strukturach danych


@RedveKoronny: algorytmy i struktury danych. Tylko, że teoria działa dobrze na teoretycznym komputerze. Złożoność obliczeniowa jest ważna ale dużo też zależy od tego jak procesory działają. Np. heap sort w teorii jest super algorytmem z dobrą złożonością ale używa się go bardzo rzadko, bo inne algorytmy działają lepiej w prawdziwych warunkach

zamiana funkcji rekurencyjnych na iteracyjne


algorytmy i struktury danych. Zamiana rekurencji na wersję