Wpis z mikrobloga

Assay Management - historia CityEL i analiza 16 czynnikowa

Dziś poradnik, jak inwestują najlepsi. Bo Assay jest najlepszy, to są po prostu profesjonaliści, nie każdy w końcu ma rentowność na poziomie 514%. Udowodnię to na przykładzie firmy City EL. Nie słyszeliście?
Niemożliwe... To znaczy - ja też nie słyszałem dopóki nie zacząłem się przyglądać Assay.

Jeszcze w grudniu 2019r. Assay reklamował tak swój start-up Elimen w ten sposób:
"Oprócz pojazdów Elimen produkuje także infrastrukturę dla elektrycznej mobilności. Marki należące do konsorcjum to: Elimen City, Elimen Racing, Geecogen i CityEL."
https://mambiznes.pl/finansowanie/poszukiwacze-start-upowych-okazji-najwieksze-problemy-zaczynaja-sie-po-pozyskaniu-pieniedzy-96543

Na boku:
Nie znam żadnego dowodu na to, żeby Elimen produkował jakieś pojazdy, sami z resztą zmienili zdanie i już nie chcą produkować pojazdów:
"Chociaż samochody elektryczne są seksy, Elimen Group woli dostarczać do nich komponenty"
https://mamstartup.pl/chociaz-samochody-elektryczne-sa-seksy-elimen-group-woli-dostarczac-do-nich-komponenty-to-dobry-biznes/

ale zwróćmy uwagę na CityEl.

Dwa miesiące wcześniej można było przeczytać:
"Spółki należące do grupy to: Elimen City – producent lekkiego samochodu dostawczego E-VN1, Elimen Racing – firma tworząca samochody wyścigowe spełniające wymogi techniczne kategorii Rallycross, Geecogen – spółka technologiczna rozwijająca innowacyjne, wielopaliwowe generatory prądu do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych oraz City El – producent trójkołowego pojazdu elektrycznego wypełniającego lukę pomiędzy samochodem a skuterem."
https://autoexpert.pl/artykuly/akcje-polskiego-producenta-samochodow-elektrycznych-trafiaja-do-sprzedazy

Aha, czyli CityEl to producent trójkołowego pojazdu elektrycznego o tej samej nazwie. Chwila szperania w necie i znajdujemy poniższe:
https://spidersweb.pl/autoblog/city-el-opinie-na-sprzedaz/

Artykuł z 2018r. Dowiadujemy się z niego, że jest to technologia z lat 80. Zasięg to 40-50km, prędkość maks. ok 40km/h.Później była unowocześniana.
Historia pojazdu z artykułu:
"Spora liczba problemów technicznych i liczne zmiany w projekcie spowodowały, że zaledwie po roku prac konieczne było wstrzymanie działalności i ogłoszenie bankructwa."

"W połowie 1989 r. firma została jednak wskrzeszona przez nowych inwestorów"

"Niestety El Trans 89 również okazało się finansową klapą. Właściciele ogłosili bankructwo"

"pod koniec 1995 r., licencja na produkcję Mini-EL została wykupiona w całości przez Citycom"

"W 2009 r. firma zmieniła nazwę na Smiles AG i próbowała sprzedawać swój produkt innym markom. Nie przyniosło to jednak zbyt dobrych rezultatów, bo zaledwie 3 lata później konieczne okazało się ogłoszenie (kolejny już raz) bankructwa."

I w jakiś sposób nagle CityEl znajduje się stajni Elimen, który jest start-up'em Assaya. Tym razem musi się udać, bo Assay stosuje analizę 16 czynnikową. Poczytajcie sami:
"Każdorazowa decyzja Grupy poparta jest dogłębną, szesnastoczynnikową analizą potencjału przedsiębiorstw w krótkim, średnim i długim okresie. Takie podejście ma zagwarantować spółkom długoterminowy rozwój, jednocześnie minimalizując ryzyko inwestycyjne."

Spodziewam się, że to dzięki temu jest tak mało upadłości spółek ze stajni Assaya. Po prostu są dobrzy. Choć w tym przypadku nie wiem co się stało. Elimen już się nie chwali CityEl.

Przy okazji obczajcie sobie stronę:
https://elimencity.pl/

na dole jest teoretycznie odnośnik do strony CityEl, ale przekierowanie nie działa. Jak się wpisze z łapy, to widnieją jakieś linki, tak jak na niedziałających domenach.
(screeny w komentarzach)

O co chodzi? Czyżby się nie udało? Ale czemu? Znowu dużo pytań bez odpowiedzi.
Tak to wszystko świetnie prowadzą w tym Elimenie, w którego zarządzie zasiada prezes Assay Management.

A teraz wyobraźcie sobie, jak to mogło wyglądać:
Jesteś szefem funduszu inwestycyjnego. Codziennie przychodzą do Ciebie ludzie na kolanach i błagają o kapitał pokazując Ci najrozmaitsze projekty inwestycyjne. Ty załączasz swoją analizę 16 czynnikową do każdej oferty. Wiesz, że musisz mieć roczną stopę zwrotu na poziomie tak przynajmniej ze 20%
(czemu 20%? tu odpowiedź: https://www.wykop.pl/wpis/64969249/https-www-gowork-pl-opinie-czytaj-23966632-review-/#comment-230158611),
więc odrzucasz większość, bo system pokazuje słabe liczby i zapalasz kolejne cygaro siedząc w wielkim skórzanym fotelu. Jesteś zmęczony ostatnią partyjką minigolfa z biedronki, a tu nagle przychodzi koleś ze zdjęciem kolorowego trójkołowca, który został opracowany 40 lat temu. Przekonuje, że to OKAZJA. Załączasz analizę 16 czynnikową i nie dowierzasz. Model daje zielone światło. Szybko analizujesz: system pokazuje, że liczby się zgadzają, a system nie może się mylić. Elektromobilność - jest. Wspaniale się składa, niech to Elimen ogarnie. Już widzisz te nagłówki: "Polski Piżmo", "Cybernetyki - tu się rodzi energia" itd. Ach, będzie kasa na wykup weksli, cudownie...

Mijają miesiące, sprzedaż nie idzie, wszyscy wkurzeni. Przychodzi rachunek za domenę. Nie! Dosyć tego! Dość tych kosztów... Analiza 16 czynnikowa poległa... Teraz wejdziemy w coś innego!

- to oczywiście tylko domysły. Bardzo bym chciał wiedzieć, jak było naprawdę. Czy może ktoś z Assay/Elimena się odważy, zaloguje na wykop, opowie jak to było i ile kasy zarobili na CityEl? Zapraszam!

Poniżej screen ze strony Assaya z początku 2020r. Jeszcze musieli wierzyć, że się uda.
A w sprawozdaniach zarządów Assaya i Elimena za 2020r. żadnej wzmianki na ten temat.

Mam w takim razie pytanie: który projekt im wyszedł albo dobrze działa?
Poważnie. Który start-up Assaya, albo projekt odniósł sukces, albo jest na dobrej drodze? Jest to niezbędne do spłacenia długów przecież...

#assay
#assaymanagement
#assayasi
#finanse
#gielda
#inwestycje

virgola - Assay Management - historia CityEL i analiza 16 czynnikowa


Dziś poradn...

źródło: comment_1652448956HGzDKCgpHJd9LTwNdK0mfd.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
A tak wygląda ta żółta torpeda
Test spod obrazka:
City El
"Pojazd CityEL powstał w 1987 roku. Pierwotnie był produkowany w Danii przez spółkę Eltrans A/S pod marką MiniEl. W 1995 roku licencję na wytwarzanie samochodu zakupiła niemiecka firma Citycom AG i po modernizacji projektu podjęła się jego produkcji pod marką CityEL. Pojazd jest produkowany w wersjach z różnymi pakietami bateryjnymi od 4 do 12 KWh."
virgola - A tak wygląda ta żółta torpeda
Test spod obrazka:
City El
"Pojazd CityEL...

źródło: comment_1652449588PH0ozDfsIGznyaVURm5hKx.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz