Czołem, potrzebuję porady co do księgowania zakupów poczynionych w ramach dotacji na otwarcie działalności z PUP.
01.04 zawarłem umowę o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej z Powiatem X, w imieniu którego działa Powiatowy Urząd Pracy w X, reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w X. W stopce pierwszej strony był napis (a zatem zakładam że była ona częściowo dofinansowana z projektu): "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie X i powiecie miasto X (VI) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego".
Jeżeli dofinansowanie z PUP realizowane jest z udziałem środków z Europejskiego Funduszu Społecznego wówczas dofinansowanie nie jest przychodem a wydatki nim sfinansowane nie są kosztem uzyskania przychodów..
2.) babkę z PUP, z którą podpisywałem umowę przestrzegła mnie przed tym (ale zakładam, że tylko tak gada...)
Może ktoś już przez to przechodził i może doradzić? Mi się wydaje, że myślę prawidłowo, księgowa z wfirmy też mi tak powiedziała, ale z chęcią przeczytałbym jeszcze opinię kogoś obeznanego.
My kiedyś mieliśmy dofinansowanie na konkretne zakupy i VATowcom wypłacali 80% netto kwoty zakupu a nieVATowcom 80% kwoty brutto zakupu. VAT trzeba było sobie odebrać od US
@crane-om: to nad czym się zastanawiasz też dotyczy mnie na ryczałcie? I co daje ci to w tej sytuacji gdybyś mógł to wpisać do kosztów uzysk. przychodu? Czy to jedynie VAT? :)
@Dustaf1: nieee, jeśli ryczałt to zupełnie nie dotyczy Cię. Mógłbym po prostu umieszczając to w kosztach wykazać stratę na samym początku.
Co niniejszym czynię. Dla potomnych informacja - rozmawiałem z dobrą księgową (fizyczną, nie asystentem z wfirmy) i ona po analizie treści interpretacji KIS linkowanej przeze mnie wyżej potwierdziła, że myślę prawidłowo.
@Dustaf1: teoretycznie musi być nazwa firmy pełna wraz z adresem, ale rozliczałem w PUP zakupy w tym tygodniu i z tego co babka mówiła wystarczyłby NIP.
Jest jakaś apka, gdzie mogę tworzyć taski do wykonania dla #niebieskiepaski a on dla mnie? I taka, że mogłabym mu odhaczać wykonane taski (lub nawet je oceniać)
potrzebuję porady co do księgowania zakupów poczynionych w ramach dotacji na otwarcie działalności z PUP.
01.04 zawarłem umowę o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej z Powiatem X, w imieniu którego działa Powiatowy Urząd Pracy w X, reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w X. W stopce pierwszej strony był napis (a zatem zakładam że była ona częściowo dofinansowana z projektu): "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie X i powiecie miasto X (VI) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego".
Poczyniłem zakupy wymienione we wniosku oraz umowie. No i przychodzi teraz kwestia ich księgowania. Dotacja jest zwolniona z pdof, ale czy zakupy w jej ramach mogę zaksięgować do kosztów uzyskania przychodu w danym miesiącu (najdroższy zakupiony sprzęt to kwota 7999 PLN, więc nie ma przymusu środka trwałego) ?
Zagłębiając się w poniższe linki i orzeczenia wg mnie mogę:
https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/pisma-urzedowe/0115-kdit3-4011-499-2019-3-mk-sfinansowanie-zakupu-185083194
https://podatkoweopinie.pl/podatki-w-pytaniach-i-odpowiedzach/podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych-pit/koszty-zakupu-wyposazenia-za-srodki-otrzymane-w-ramach-dotacji-na-podjecie-dzialalnosci-gospodarczej-jako-koszty-uzyskania-przychodow/
Wątpliwości mam jedynie z racji na:
1.) zapis w poradniku ifirma co do dotacji wspołfinansowanych z EFS ( https://www.ifirma.pl/blog/wsparcia-finansowe-w-ramach-tarczy-z-pup-czy-trzeba-ewidencjonowac-w-kpir-i-jak.html )
2.) babkę z PUP, z którą podpisywałem umowę przestrzegła mnie przed tym (ale zakładam, że tylko tak gada...)
Może ktoś już przez to przechodził i może doradzić?
Mi się wydaje, że myślę prawidłowo, księgowa z wfirmy też mi tak powiedziała, ale z chęcią przeczytałbym jeszcze opinię kogoś obeznanego.
#dotacje #dzialalnoscgospodarcza #dofinansowanie #wlasnafirma #ksiegowosc
My kiedyś mieliśmy dofinansowanie na konkretne zakupy i VATowcom wypłacali 80% netto kwoty zakupu a nieVATowcom 80% kwoty brutto zakupu. VAT trzeba było sobie odebrać od US
Ech, zdania tak odmienne, że chyba przejdę się do jakiegoś doradcy podatkowego... Zwłaszcza, że wydaje mi się, iż moja sytuacja jest tożsama z interpretacją KIS 0115-KDIT3.4011.499.2019.3.MK. vide: https://www.prawo.pl/podatki/wydatki-z-pieniedzy-z-urzedu-pracy-kosztem-podatkowym,499737.html
Komentarz usunięty przez autora
Mógłbym po prostu umieszczając to w kosztach wykazać stratę na samym początku.
Co niniejszym czynię. Dla potomnych informacja - rozmawiałem z dobrą księgową (fizyczną, nie asystentem z wfirmy) i ona po analizie treści interpretacji KIS linkowanej przeze mnie wyżej potwierdziła, że myślę prawidłowo.