@rtpnX: piszczenie nie jest oznaka zużycia tylko przyjarania klocka którego powierzchnia się zeszkliła. Piszczą też źle ułożone klocki które się blokują w jarzmie.
@Tonari_Totoro: a jak po lekkim wciśnięciu hamulca popiskują, gdzie przy mocniejszym dociśnięciu cisza? Dodatkowo żadnych śladów na tarczy czy jakiegoś bicia.
@mariuszMAXpalonko: wcale nie znaczy to o "#!$%@?ści" klocka. Właśnie dobrze hamujący klocek piszczy (patrz Motorsport), klocki konsumenckie są wyciszane w różne sposoby przez producentów, żeby nie irytować. Przejedź się Lambo, Audi R8 czy innym mocno sportowym autem gdzie liczy się tylko skuteczność hamowania i zobacz jak piszczą klocki przy jeździe po mieście lub zapytaj w sklepach, które robią swapy na big brake kit. Ponad to jeśli ktoś kupi klocki ceramiczne, to
@CzornyProrok: w takich autach sa tez inne tarcze, ale raczej kontekst nie jest odnosnie Huracana, R8 czy innej Italii tylko raczej aut typu Yaris, Astra :)
@nocnyfilm:Kiedyś miałem tak, że z jeden strony było ponad połowa a od strony cylinderka zero. Klocki wypadły same podczas jazdy gdy hamowałem. Na szczęście prędkość była bardzo mała. Remont kosztował trochę bo trzeba było wszystko wymieniać i regenerować zacisk. Od tej pory zawsze sprawdzam sam klocki z obu stron.
Właśnie się rozstałem po 5 latach związku. Czuję się #!$%@?, ale myślę, że tak będzie lepiej. Kiedyś zbiorę siły i może napiszę coś więcej na ten temat. #zwiazki
#mechanikasamochodowa #mechanika #volvo