Wpis z mikrobloga

Liczę na wasze wsparcie, bo nie mam już pomysłu. Moja dziewczyna, która jest obywatelką kraju azjatyckiego chce przenieść swój numer z Orange na kartę do Plusha. Zawsze wydawało mi się, że przeniesienie numeru to prosta sprawa, ale musiałem zmienić swój światopogląd. Złożyliśmy w salonie Plusa wszelkie niezbędne dokumenty, otrzymaliśmy kartę SIM i informację, że SMS-em dostaniemy info, czy przenosiny zostały zakończone sukcesem. SMS przyszedł, ale z odmową ze strony Orange spowodowaną niezgodnością danych. Kilka dni później udaliśmy się do salonu Orange aby sprawdzić, co mogło pójść nie tak. Okazało się, że imię z nazwiskiem było zamienione oraz wpisane było złe obywatelstwo. Dane zostały skorygowane i ponownie udaliśmy się do salonu Plusha, aby kontynuować przeniesienie numeru. Zakończyło się to w ten sam sposób - odmową ze strony Orange ze względu na niezgodność danych. Skontaktowałem się z infolinią Orange, ale nie udało mi się uzyskać odpowiedzi na moje pytanie, konsultant nie miał pojęcia w czym jest problem. Udaliśmy się ponownie do salonu Orange, tylko że do innego - pani przekazała nam informację, że powodem odmowy jest brak numeru PESEL i jako rozwiązanie problemu zasugerowała nam, żeby go po prostu wyrobić.
Tylko, że nie jest to takie proste - dziewczyna studiuje w Polsce, posiada zezwolenie na pobyt czasowy, a żeby wyrobić PESEL musiałaby podać podstawę prawną. Wiem, że wielu cudzoziemcom sprawia to kłopot i nie wyobrażam sobie, że podstawa prawna "Przeniesienie numeru do Plusha" zostałaby zaakceptowana xD. Inna sprawa, że wymóg posiadania peselu w celu przeniesienia numeru do innego operatora wydaje mi się śmieszny i podchodzi mi pod trzymanie klienta u siebie na siłę. Tym bardziej, że są podane inne dane identyfikujące klienta (nr paszportu). Dziewczynie zależy na utrzymaniu tego numeru, batalię w urzędzie o nadanie peselu możemy stoczyć, ale wątpię, czy zakończy się powodzeniem.

@OrangeEkspert
#orange #plus #telefony #gsm
  • 18
@sz0ps: też się tak kiedyś z nimi bujałem i wątpię by numer PESEL był faktycznym powodem, bo posiadam go od urodzenia. Wg mnie celowo problemy robią, żeby dłużej została w Orange, ale łaski nie robią, idź do salonu Orange i ich tam zrugaj, a najlepiej z miejsca powiedz, że już nagłośniłeś sprawę w mediach społecznościowych i ludzie obserwują w jaki sposób ich firma załatwi problem.
@paula_pila: na wniosku trzeba podać konkretny art. jako podstawę prawną

@sz0ps: jak wyżej kolega pisze mi też się wydaje to dziwne, że PESEL jest wymagany. Przy zawieraniu umowy można podać datę i miejsce urodzenia, ale przy przeniesieniu numeru już nie, aha ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pewnie nie ogarniają swoich systemów albo procedur.

Sytuacja nie jest identyczna, ale tutaj jest potwierdzenie, że PESEL nie jest wymagany i
@rtgdgdrttdgcxgstrgdxxgst jak się nie znasz to nie pisz. @sz0ps temat znany - Szanowna Pani zarejestrowała w orange numer na dane z paszportu i tam peselu nie ma - jeśli przejście w plusie robiliście tez do oferty prepaid to zamknijcie proces i powtórzcie na nowo na identyczne dane jak w Orange teraz macie i pyknie elegancko - to prostsze niż nadawanie numeru pesel :)
@prezes_internetu Jak byłem drugi raz w salonie Orange, to ekspertka nawet bez wzglądu w dane, ze 100% pewnością w głosie powiedziała, że jest to spowodowane brakiem nr PESEL i nie da się tego ominąć. Również uważam to za dziwne, bo mimo wszystko numer telefonu da się przypisać do danej osoby bez posiadania PESELu, to dlaczego nie dałoby się go przenieść? Jutro podejmiemy trzecią próbę, ale mam dziwne przeczucie, że to tylko i
@prezes_internetu: no to ciekawe, że mi takie problemy robili a dane się zgadzały i musiałem biegać od jednego stoiska do drugiego, bo debile się porozumieć nie potrafią. A jak popełnili błąd to powinni go naprawić, a nie robić klientowi problemy, bo chce odzyskać swój własny numer. Pracujesz dla nich, że tak ich bronisz?
@rtgdgdrttdgcxgstrgdxxgst kiedyś pracowałem - teraz patrzę na te procesy z dwóch stron, jako klient innego operatora i osoba która jeszcze coś tam pamięta, sam kiedyś babolca strzeliłem bo przyszedł obcokrajowiec i przenosi numer, pytam sie go czy ma numer pesel - on mówi, że ma - to go wpisałem we wniosku - z play przechodził i wniosek odrzucili bo niezgodne dane, poszedł na drugi dzień do salonu obok mojego (galeria to wiesz
@sz0ps: Brak numeru PESEL nie powinien stanowić problemu. Tylko na podstawie informacji, które podałeś, nic nie jesteśmy w stanie tutaj ustalić. Sugerujemy kontakt z BOK i zgłoszenie reklamacji. Jeżeli podeślesz nam potem numer zgłoszenia na priv, postaramy się pomóc.
@sz0ps: w systemie od UKE do przenoszenia numerów wprowadza się takie dane jak imię, nazwisko, rodzaj weryfikacji(pesel,nip,regon,inny dokument) i wartość gdzie się wpisuje np. numer dokumentu. tak więc można bez peselu przenieść numer. jest też szansa, że np. zostało wpisane we wniosku typ weryfikacji pesel a w wartości numer paszportu wtedy to nie przejdzie o ile system wewnętrzny operatora pozwoli na stworzenie takiego wniosku
źródło

@OrangeEkspert: W środę zaktualizowaliśmy ponownie dane w Orange, w czwartek byliśmy w salonie Plusa i dokonaliśmy kolejnej próby przeniesienia numeru. Dane na 100% są zgodne w obu salonach, nie ma możliwości aby były inne bo było to weryfikowane kilka razy. Próba przeniesienia po raz trzeci zakończyła się niepowodzeniem w związku z niezgodnością danych.