Wpis z mikrobloga

Jak to jest z CPL(H) #helikopter w Polsce? Z tego co zrozumiałem, to ca 700k jest potrzebne na samo zrobienie licencji, ale to nadal okolice 200h nalotu, da się w Polsce znaleźć pracodawcę po zdobyciu licencji? I czy w ogóle jest na to zapotrzebowanie? Informacji na ten temat jest jak na lekarstwo w porównaniu do #atpl. Rynek jest zmonopolizowany przez byłych wojskowych z >1kh nalotu?
#lotnictwo #cpl

Nie, żebym planował xd Kurła, prawie bańka żeby wejść do pracy marzeń, gdzie takie same piniondze zarobię w aktualnej branży, bez ryzyka i odpowiedzialności, ech. A w takiej Kanadzie ponoć CPL(H) da się ogarnąć w okolicach 50-60k zielonych
  • 28
@Fitoplankton: 700k to mocno przesadzona liczba, jak dobrze poszukasz to i o polowe. Praca…jest i jej nie ma - musisz odbębnić swoje np w Visimindzie jako operator kamery, polatać za darmo na dniach #!$%@? mniejszego etc. Środowisko mocno hermetyczne, prace znajdujesz po znajomosci zazwyczaj. Ktoś wypadnie na lot, gdzieś będzie trzeba przebazować śmigło, gdzieś komuś trzeba będzie wrzucić R44 na prace na drugi koniec Polski i takie tematy.
@Homar_smazony_na_wolnym_ogniu: w kontekście poszukania taniej - to nadal w Polsce? Bo o Kanadzie i USA to każdy słyszał, włączając w to nawet zrobienie nalotu na PPLA do ATPLa. Okolice 350k brzmią już całkiem znośnie i w zasięgu hajsu do wywalenia "jako niby inwestycja w przyszą pracę, ale tak naprawdę na hobby"

Co do hermetyczności - też o tym słyszałem, co trochę demotywuje do próby wystartowania w tym temacie. Co prawda, nie
@Fitoplankton: zależy co chcesz zawodowo osiągnąć i jaki pułap finansowy. Śmigła maja konkretne pieniądze latając na AW139 czy EC135 dla prywatnych firm, ale z głowy wymienię Ci wszystkie AW139 w Polsce i gdzie są zbazowane - dostać się tam graniczy z cudem. LPR nie jest zły finansowo, fajna praca z misja, ale musisz iść życiowo na duze ustępstwa - ot chociażby lokalizacja baz (zapomnij o Warszawie). Latanie Heli jest fajne jako
@Homar_smazony_na_wolnym_ogniu: myślałem właśnie o LPR, właśnie z uwagi na samorealizacyjne tematy, ale nie zdawałem sobie sprawy z prawdopodobnego wymuszonego przemieszczenia się z mieszkaniem, istotny element o którym nie zdawałem sobie sprawy

O atpl też myślałem, ale sytuacja z pracą nie wygląda zachęcająco (gdzie nawet ludzie z doświadczeniem mają problemy, a co dopiero świeżak), z tego względu pomyślałem o heli jako realizacji lotniczych marzeń o pracy w lotnictwie - wykorzystując hajs zarobiony
@Homar_smazony_na_wolnym_ogniu Widzę że siedzisz w temacie, podpytam wiec. Jak myślisz, czy pracujac jako mechanik lotniczy w firmie obsługującej śmigłowce jest opcja jakoś wkręcić się w latanie? Coś na zasadzie nwm barteru, lojalka na ileś lat i szkolenie na śmigła :) Czy lepiej ogarnać prace za granicą i tam zrobić uprawnienia.
@Fitoplankton: rynek się otwiera, rekrutacje dla świeżakow z 300h w tym roku były w wizzie, RYR i Enterze. Będzie coraz lepiej, bo covid się właściwie w Europie skończył. Perspektywy pracy w ciągu 2-3 lat imo są bardzo duże. No i aspekt relokacji tez musisz wziąć pod uwagę, bo jako fo rzucają wszędzie - często poza Polskę.
@Edd3201: Nie słyszałem o takiej sytuacji, musiałbyś mieć chociaż PPL(H) żeby coś liznąć pezy
@Homar_smazony_na_wolnym_ogniu: nadal jeszcze rozmyślam, najwcześniej finansowo PPLH dam radę zrobić za 2-3 lata, nie mówiąc o CPLH - więc jeszcze nie mam jakichś konkretnych planów.

Zmotywowało mnie to za to do większego myślenia o aktualnej karierze i sposobach jej przyśpieszenia w kontekście zarobków - to zdecydowanie najbardziej przybliżyłoby wizję LPRa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Fitoplankton: Są jeszcze pewne skróty, najprościej PPL(H), później semi-legal latanie dla kogoś, ale zrobisz nalot do cplh. Minus taki ze raczej nic na tym nie zarobisz (bo legalnie nie możesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)), często będzie to wyglądało tak że spędzisz pół tygodnia w samochodzie/pociągu żeby przebazowac śmigłowiec w Szczecinie w sobotę, a w poniedziałek to samo w Krośnie. No i trzeba mieć znajomości, ale to jak