Wpis z mikrobloga

@SzubiDubiDu: Ktoś wpadł na taki pomysł i stworzył piastę CVT, marka Nuvinci. Problemem takiej piasty przede wszystkim są:

1. Skomplikowana konstrukcja, co sprawia, że serwis jest drogi i tak naprawdę niewielu się za to zabierze;
2. Efektywność na poziomie około 78-85 %. Efektywność klasycznego napędu wynosi około 97%, tak więc jest to różnica odczuwalna. Piasty planetarne charakteryzują się efektywnością między tym przedziałem (lepiej od tej piasty, gorzej od typowego napędu), nuvinci
@SzubiDubiDu: To są dwa rózne mechanizmy, nie mogą działać tak samo. Co będzie ściskało koła? Z jaką siłą? Pomyślałeś o takich rzeczach?
Nie projektowałeś nigdy niczego, prawda?
@SzubiDubiDu: nie masz pojęcia o czym mówisz. Pasek musi być mocno napięty, wiec siła jaka będzie przesuwała koła będzie duża i człowiek jej nie wygeneruje z manetki.
A Twój rysunek jest nic nie wart. Jakiś docisk statycznie zamontowany przełączany linką. To statyczny czy przełączany?
@spere: W Toyotach nie masz paska, to eCVT - elektryczne CVT, przekładnia planetarna połączona z silnikiem spalinowym i dwoma silnikami elektrycznymi. Przełożenie silnika spalinowego zmieniane jest za pomocą obrotów silnika elektrycznego.