Wpis z mikrobloga

Zrobiłem listę 64 różnych języków programowania i w tagu:
#bitwyjezykowe
będziemy sobie je porównywać który lepszy
W lewym narożniku #cpp najbardziej znany z synów C, spotykany wszędzie tam gdzie trzeba dużej wydajności
W prawym narożniku #csharp Albo "Microsoft Java" przyjemny język obiektowy
głosowanie plusami w kometarzach
wytrzzeszcz - Zrobiłem listę 64 różnych języków programowania i w tagu:
#bitwyjezyko...

źródło: comment_1649252954B5TkPyquR9wGJckESZMClN.jpg

Pobierz
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kolorowezworki: gdyby było tak jak mówisz - że wydajność ponad wszystko to takie języki jak PHP czy Python (czy JS xD) - nie miałyby racji bytu - a tak nie jest. Wydajność to nie wszystko (tj nie zawsze i wszędzie)
  • Odpowiedz
@6a6b6c: Tak jak wyżej wspomniałem, np regexy, parsowanie plików, OpenGL, przetwarzanie obrazów, operacje na macierzach, przetwarzanie wideo. Niby są wrappery .netowe, ale działają rzędy wielkości wolniej i często gorzej.
  • Odpowiedz
@Kolorowezworki: ja o jednym Ty o drugim ;) po tym, jak kod C# zostanie zJiT'owany - nie ma praktycznie różnic w wydajności :) I to nie jest tak, że każdy kod, napisany przez każdego programistę - będzie szybszy tylko z powodu wyboru języka ( ͡ ͜ʖ ͡)

Wszystko zależy od wielu rzeczy. Najważniejsza część - "zły" programista prawdopodobnie zrobi szybszy program w C# niż w
  • Odpowiedz
@Talarkowy: Nie rozśmieszaj mnie :) We wszystkich przypadkach, które już w tym wątku wymieniłem, .NET jest wolniejszy i choćbyś się zesrał, nie będzie inaczej. Oczywiście przy założeniu, że kody w obu językach będą napisane w poprawny sposób przez „dobrych” programistów.
  • Odpowiedz
@Talarkowy: Nie masz pojęcia o tym jak działają języki w których krytyczna jest wydajność, nie masz pojęcia kiedy ta wydajność jest potrzebna. Nikt normalny nie używa C++ do jakiegoś obsranego CRUDA.
C++ będzie o rząd szybszy od twojego C# nawet jak użyjesz tego swojego JITA.

Innymi słowy C# używasz tam, gdzie sprzęt jest ułamkiem kosztów, a C++ tam, gdzie programista jest znikomym kosztem.
  • Odpowiedz
Zrób sobie jakiegoś większego regexa i przepuść przez plik ~10mb


@Kolorowezworki: Od .net5 mocno przyśpieszyli regexa i teraz działa niemalże tak samo szybko jak w innych językach. Dodatkowo, trochę offtopując, obecnie skupiają się na przyśpieszeniu ogólnie operacji na stringach i każda nowa wersja języka robi to lepiej i szybciej.


spróbuj renderować klatki w OpenGL z
  • Odpowiedz