Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko196
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

497

Ujemne ceny energii dla właścicieli fotowoltaiki anomalią gospodarczą

Ujemne ceny energii dla właścicieli fotowoltaiki anomalią gospodarczą

Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało o planowanych korektach systemu wsparcia dla odnawialnych źródeł energii. Resort zwrócił uwagę na rosnący problem niskich cen dla wytwórców energii z fotowoltaiki, określając to zjawisko mianem anomalii gospodarczej.

awres
awres
z
gramwzielone.pl
dodany: 28.04.2025, 17:08:51
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    pv
  • #
    prad
  • #
    energetyka
  • 233
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (233)

najlepsze

wladyslaw-konstantynowicz
wladyslaw-konstantynowicz
28.04.2025, 17:11:54 via Wykop
  • 641
Anomalią to jest ta baba ze zdjęcia.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ledeburyt_
Ledeburyt_
28.04.2025, 19:30:21 via Wykop
  • 221
@wladyslaw-konstantynowicz: Czyli kasa dla niemiecki farm a dla domowych użytkowników dalej zero. Nie mogę na tego babsztyla patrzeć już.
  • Odpowiedz
nagi720317
nagi720317
28.04.2025, 21:42:42 via Wykop
  • 88
@wladyslaw-konstantynowicz: No nawet w którymś wywiadzie prąd z prądu chciała robić, jakby był z gniazdka to takie dyletanctwo bym mógł jeszcze zrozumieć, W ogóle odnoszę wrażenie że ministerstwa strategiczne obsadzono tutaj debilami, ciekawe czy celowo?
  • Odpowiedz
DeoLawson
DeoLawson
28.04.2025, 18:49:37 via Wykop
  • 276
A więc kiedy działalność gospodarcza wiąże się z ryzykiem to jest anomalia ( ͡° ͜ʖ ͡°) Kiedy trzeba spłacić pożyczone pieniądze to też anomalia ( ͡° ͜ʖ ͡°) W fajnym kraju żyjemy, nie ma co.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Adam88448
Adam88448
Adam88448
28.04.2025, 19:24:12 via Wykop
  • 58
@DeoLawson: Nie wiem kto minusuje, ale zapewne ta osoba tez sie zdziwi jak malejące zyski z najmu bedą niespodziewanie spadać kiedy przez kilka lat polak nie znał innej drogi inwestowania jak w mieszkanie na wynajem.
  • Odpowiedz
kulorok
kulorok
kulorok
28.04.2025, 21:33:38 via Wykop
  • 35
@Adam88448: w Poznaniu powstają mieszkania "tylko na wynajem", bo działka wyłącznie pod zabudowę usługową nad Jeziorem Maltańskim. Cen nie ujawniają, ale wg mediów około 24 tysie za metr. Tutaj widzę całkiem niezłe pole do popisu dla ujemej stopy zwrotu.
  • Odpowiedz
zibizz1
zibizz1
zibizz1
28.04.2025, 17:40:04 via Wykop
  • 164
Ujemne ceny z PV gdy słońce jest w zenicie to akurat normalne.
Anomalią jest to że zakłady energetyczne nie chcą sprzedawać tej energii wtedy po niższej cenie.
Dajcie normalnme taryfy godzinowe, np cena RDN +10gr/kWh za energię i przesył np 70%*abs(energia) i ceny ujemne raz dwa znikną
Tylko dobrze umowe zróbcie żeby potem tacy co na tym dużo skorzystają nie krzyczeli że będą tracili jak energia będzie w niektóre zimowe wieczory np
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zibizz1
zibizz1
zibizz1
28.04.2025, 21:20:47 via Android
  • 33
@Mateos2 Ja widziałem perspektywiczne myślenie. Np w ustawie chyba z 2019 albo 2021 zapisano se wszyscy co zamontuja po 1 kwietnia 2022 po 1 lipca 2024 przejadą na skup po stawkach godzinowych. To bardzo perspektywiczne myślenie uwzględniające czasy na przygotowanie. A co zrobiono jak nadszedł 2024? Ludzie zaczęli płakać i politycy wyrzucili godzinowe ceny do kosza dla tych z okresu przejściowego.
  • Odpowiedz
zibizz1
zibizz1
zibizz1
29.04.2025, 06:47:18 via Android
  • 17
@kwanty No właśnie rząd zmusił ZE do dynamicznych ale ZE zrobiły tak że nikt nie chce tych dynamicznych.
Oplata abonamentowa rzedu 50zl vs kilka zl
Albo dynamiczny przesył albo energia

Ale podobno specjalnie tak robią bo nie maja systemu. Wspólny system będzie gotowy od lipca 2025
  • Odpowiedz
Jossarian
Jossarian
28.04.2025, 23:10:24 via Wykop
  • 90
( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Jossarian - ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

źródło: x17062021.jpg.pagespeed.ic.goAb1vwngf

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kapibara_kapibara
Kapibara_kapibara
Kapibara_kapibara
29.04.2025, 09:36:45 via Wykop
  • 4
@Kryspin013: zdaję sobie z tego sprawę. Również z tego jak często prawo się zmienia i jak jest nieprzemyślane.
  • Odpowiedz
Kapibara_kapibara
Kapibara_kapibara
Kapibara_kapibara
29.04.2025, 13:03:55 via Wykop
  • 2
@chad_karol_marks: zobacz najpierw wyniki finansowe państwowych spółek energetycznych, a potem rzucaj się na wykopków. Przypominam, że zarabiają one na nas dając za wysokie ceny w taryfach. Gdyby nie prezes URE i okazjonalnie rząd to polaczki zesrałyby się jakby zobaczyły rachunki. Spółki energetyczne mają swoich akcjonariuszy i na ich mają zarabiać, a nie dawać niskie ceny polaczkom
  • Odpowiedz
Dziobex
Dziobex
Dziobex
29.04.2025, 07:27:27 via Wykop
  • 68
Rzeczywisty koszt wyprodukowania energii jest śmiesznie niski, ale wymyślony został kryzys energetyczny. Jaki to kryzys sprawia, że spółki energetyczne biją rekordy zysków? Świetny sposób na wydojenie plebsu. RCEm za marzec 180zł/MWh, a cena kWh zamrożona 500zł/MWh i jeszcze całuj pana po rękach.

A co do tematu. Jak wyglądałby rozwój fotowoltaiki gdyby nie dopłaty?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jakub-dolega
jakub-dolega
29.04.2025, 07:58:06 via Wykop
  • 10
@Dziobex: To samo z gazem jest
  • Odpowiedz
Dziobex
Dziobex
Dziobex
29.04.2025, 09:59:06 via Wykop
  • 7
@Yelonek: Może być nawet liczony na podstawie faz księżyca. Fakt jest taki, że tania energia jest obłożona ogromną marżą. Obecna cena na giełdzie 300zł/MWh. Szarak płaci ponad 1000zł.
  • Odpowiedz
kudlaty1992
kudlaty1992
29.04.2025, 08:43:44 via Wykop
  • 53
Tak, to JEST anomalia gospodarcza. Sasiad spod jedynki oddaje do sieci 5kw, za oddanie ktorych Tauron kaze mu zaplacic 5zl bo prad jest tani, w miedzy czasie sasiad spod dwojki pobiera z sieci 5 kw wyprodukowane przez sasiada spod jedynki, za kore Tauron kaze mu zaplacic 5zl bo prad jest drogi. Czyli Tauron w tym przypadku pobiera 10zl za prad ktorego ani nie odebral, ani nie wyprodukowal. Kazdy pomysli, co za problem,
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lukash_jb
lukash_jb
29.04.2025, 10:34:31 via Wykop
  • 3
@kudlaty1992: Aktualnie przy ujemnych cenach energii prosumenci są chronieni. Stawka jest zerowana, więc oddają za darmo, a nie dopłacają.

Inna sprawa, że w na rachunku za prąd coraz istotniejsze są różne opłaty stałe.
  • Odpowiedz
PiotrFr
PiotrFr
29.04.2025, 20:34:38 via Wykop
  • 0
@kudlaty1992:

Tak, jeszcze nie placimy za oddawana energi

Sasiad spod jedynki oddaje do sieci 5kw, za oddanie ktorych Tauron kaze mu zaplacic 5zl


Weź się zdecyduj xD
Nikt nie będzie płacił, bo w takim przypadku przestanie oddawać energię
  • Odpowiedz
vojtas123
vojtas123
vojtas123
29.04.2025, 06:51:08 via Wykop
  • 37
Prawo rynku. Zainstalowałeś panele, bo chciałeś zarobić? No to licz się ze stratą. A ta lewaczka znowu chce interweniować i sztucznie podnosić ceny prądu. Czyli znowu zapłacą wszyscy za takie głupoty.
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mirekwirek
mirekwirek
29.04.2025, 07:02:12 via Wykop
  • 43
@vojtas123: Mówisz o prawie rynku w sytuacji praktycznie państwowego monopolu energetycznego, w dodatku regulowanego przez URE i premiera? Brawo!
  • Odpowiedz
mirekwirek
mirekwirek
29.04.2025, 07:20:47 via Wykop
  • 7
@vojtas123: Bezmyślność to brak działań ze strony państwowego monopolu/polityków, przepalenia setek milionów euro, które miały pójść na transformację energetyczną i brak zabezpieczenia obywateli i przedsiębiorców właśnie przed taką sytuacją.

A określanie bezmyślnością polskich przedsiębiorców jest sporym nadużyciem. Szczęście, że mamy odważnych, bo w tym kraju byłoby jeszcze gorzej.
  • Odpowiedz
g-c-m
g-c-m
29.04.2025, 06:45:36 via Wykop
  • 32
Ja to jestem ciekaw co wymyślą gdy coraz więcej osób zacznie inwestować w magazyny energii i się nagle okaże, że dużo bardziej opłaca się magazynować energię i wykorzystywać ją gdy brak słońca niż odsprzedawać.
Inna kwestia to powinni robić co się da by w miastach na dachach wysokich budynków upchać jak najwięcej fotowoltaiki.
Bloki mieszkalne z wielkiej płyty albo nowsze też mają spore zużycie energii więc nawet kilka paneli co by nie
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

awres
awres
Autor
29.04.2025, 07:09:53 via Wykop
  • 9
Ja to jestem ciekaw co wymyślą gdy coraz więcej osób zacznie inwestować w magazyny energii i się nagle okaże, że dużo bardziej opłaca się magazynować energię i wykorzystywać ją gdy brak słońca niż odsprzedawać.


@g-c-m: Ciekawe kiedy będą chcieli wprowadzić nowe podatki ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

To jest bardzo prosta konstrukcja:
awres - >Ja to jestem ciekaw co wymyślą gdy coraz więcej osób zacznie inwestować w ma...

źródło: image;s=1000x700

Pobierz
  • Odpowiedz
Jare_K
Jare_K
29.04.2025, 07:28:13 via Wykop
  • 20
@g-c-m: ja się zgodzę co do magazynowania energii. Ale to:

powinni robić co się da by w miastach na dachach wysokich budynków upchać jak najwięcej fotowoltaiki.

jest totalna porażka, jeśli magazynów dla każdej instalacji nie będzie. Polacy to głupi naród, który nie uczy się na błędach cudzych. Niemcy i Holendrzy przerabiali fotowoltaikę wiele lat przed nami i doszli od wniosków, z których my dzisiaj nie korzystamy. Nawet rząd nie ma
  • Odpowiedz
projektant_doktorant
projektant_doktorant
29.04.2025, 06:51:04 via Wykop
  • 24
Czy Prezes URE jest ślepy i głuchy? Jak pelikan podpisuje kolejne proponowane przez zakłady energetyczne (ZE) podwyżki taryf, "bo zakłady dokładają do zamrożonych cen energii", a jednocześnie zdaje się nie widzieć, że RCE w ostatnim miesiącu jest poniżej 20 gr/kWh netto. Rozumiem, że celem istnienia każdego przedsiębiorstwa jest zysk, ale mrożenie stawki na poziomie 50 gr, gdzie od roku nie było miesiąca, gdzie taka cena energii by wystąpiła, jest po prostu zwykłym
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Yelonek
Yelonek
29.04.2025, 07:19:32 via Wykop
  • 6
@projektant_doktorant: Patrząc na to ze strony zakładu energetycznego to nie patrzyłbym na średnią cene dobową tylko tak samo średnią ważoną zużyciem energii w danych godzinach. Tak się składa, że wtedy ta energia jest najdroższa, a więc to, że widzimy ceny ujemne nie znaczy, że to miałoby się jakoś mocno wliczać do średniej. Wtedy fotowoltaika jest konkurencją.
Niemniej uważam tak jak @zibizz1, że każdy powinien móc korzystać z taryfy
  • Odpowiedz
jan-kowalski-507464
jan-kowalski-507464
29.04.2025, 08:15:25 via Wykop
  • 4
@projektant_doktorant: Nie jest ani ślepy ani głuchy, ceny energii to jest po prostu ukryty podatek, przecież wszystkie duże firmy energetyczne są państwowe. Lepiej to wepchnąć plebsowi, bo przecież inflacja i wszystko drożeje, niż podwyżkę podatków.
  • Odpowiedz
bory76
bory76
bory76
29.04.2025, 07:58:41 via Wykop
  • 18
Rządzą od półtora roku i wciąż tylko przyglądają się, debatują, zastanawiają nad wprowadzeniem zmian - biją pianę nic nie robiąc. Każda zmiana władzy wygląda jak wejście do pokoju pełnego kurzu: wpadają, machają miotełką, robią zamieszanie które pięknie wygląda w świetle, a potem kurz opada i cały stary syf wraca na miejsce.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Lewandowski rezygnuje z reprezentacji Polski
Lewandowski rezygnuje z reprezentacji Polski
3276
Branża próbuje zamknąć usta klientom publikującym ceny nieruchomości
Branża próbuje zamknąć usta klientom publikującym ceny nieruchomości
3197
Będziemy opłacać składke ZUS dla artystów
Będziemy opłacać składke ZUS dla artystów
2893
Kolejna ciekawa inicjatywa: "Brak cen na stronie dewelopera? ZgłośDewelopera.pl"
Kolejna ciekawa inicjatywa: "Brak cen na stronie dewelopera? ZgłośDewelopera.pl"
2595
Brak hamulców
Brak hamulców
2479
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #europa
  • #prawo
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #warszawa
  • #niemcy

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl