Wpis z mikrobloga

@HarrisonBergeron: Wszędzie muszą teraz #!$%@?ć ten #!$%@?ący dotykowy ekran. Sram na taką niewygodną i niepraktyczną nowoczesność i jeszcze niebezpieczną, bo mazanie po tym palcem i gapienie się w to, żeby coś ustawić rozprasza kierowce
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@HarrisonBergeron: nie rozumiem tego trendu. Znaczy wiadomo, tak pewnie taniej i można myśleć o sprzedawaniu różnych ficzerow itd., ale to wszystko kosztem bezpieczeństwa, oraz wygody kierowcy. Fizyczne pokrętło/guziknmozna obsłużyć bez patrzenia na nie. Bez odrywania wzroku z drogi. Gówno ekran nie dość że rozprasza, to jeszcze żeby na nim coś ustawić trzeba na niego spojrzeć.
@sowiq zawsze mnie zastanawiało, że skoro ekrany są tańsze od pokręteł, to dlaczego nie montują ich seryjnie w podstawowych Skodach, Daciach, Fiatach?
Tam są same pokrętła, korbki i przyciski, żadnych ekranów. Luksusowe te auta ( ͡º ͜ʖ͡º)
skoro ekrany są tańsze od pokręteł, to dlaczego nie montują ich seryjnie w podstawowych Skodach, Daciach, Fiatach?


@SpasticInk: muszę przyznać, że to jest zajebiście dobre pytanie. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Czy może to wynikać z tego, że w tańszych markach po prostu używa się mniejszej liczby modeli pokręteł i przycisków (wspólne dla wielu modeli)? Bo wydaje mi się, że najbardziej kosztowny jest proces projektowania, testowania i certyfikowania takich przycisków
@sowiq: domyślam się że jest jeszcze wiele pobocznych kosztów, ale nie możemy iść też takim torem, bo zaraz zrobimy cała listę niewidzialnych kosztów, a myślałem, że skupiamy się stricte na koszcie podzespołów, czyż nie? :)

Widziałem ten filmik i nie przekonuje mnie on. Od strony produkcji, koncerny patrzą przede wszystkim na cięcia kosztów. Obecnie auta projektują księgowi, także już prędzej uwierzę, że może jest tutaj problem z np. oprogramowaniem i faktycznie