Wpis z mikrobloga

@rojek: w jakim sensie zabezpieczenie? we Francji praktycznie wszystkie odcinki linii HST są oddzielone od jakiegokolwiek ruchu ludzi i zwierząt. Na filmie widać miejscami płot, testy odbywały się tygodniami, więc jakiekolwiek "dobezpieczenie" musiałoby być permanentne. Jedynie fragment toru gdzie przejazdy były najszybsze, był pod stałym monitoringiem, w przypadku jakiegoś idioty, co chciałby położyć pieniążek :)
@czyznaszmnie:

To wiem, ale zastanawia mnie też jak oni takie koła robią, jakie mają testy i jakie limity bezpieczeństwa.

Moje obliczenia z dupy wzięte z tolerancją błędu na poziomie 100000% mówią, że centymetr sześcienny takiego koła, jeśli znajduje się w górnej pozycji (czyli w pozycji, kiedy koło ma prędkość dwa razy szybszą od pociągu) mówią, że w takim przypadku "waży około 350kg.

To musi być naprawdę dobra stal